Jump to content
Annons

Bounce in place = Volym problem?!?!?!?!


hiitomaa

Recommended Posts

Annons

Om du ska spara på CPU är det inte bounce in place du ska köra utan det är freeze

Redan använt mig av freeze Pre Fader men det bli fortfarande overload och tänker jag att jag bounca ner alla spår så jag slipper har pluggar igång alls på datorn.

Link to comment
Dela på andra sajter

...

Bounca ner mina spår med alla pluggar men upptäcker att det blir en volymskillnad när jag jämför sedan spåren....

Hur jämför du ? Värt att tänka på är att bounce är post fader, medan freeze är pre...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur jämför du ? Värt att tänka på är att bounce är post fader, medan freeze är pre...

Hmm det kan vara svaret när det gäller volym skillnaden.

Upptäckte också att den inte tog med min automation samt aux/bus för effekter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, send-effekter får du inte med, då måste du göra en bounce från stereo output. 

Automatiseringen ska ju komma med under förutsättning att du bockar för det i bounce-dialogen, vid freeze ska du få med all automatisering för pluggar, (förutsatt att du har valt pre fader som freeze-mode för tracket) men eftersom freeze är pre-fader får du ju inte med volym-automatisering såklart. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...