-
Senaste foruminläggen
-
-
Similar Content
-
By rb14022
Har hittat en del av min musik i TV via TuneSat, som skannar TV-sändningar runt om i världen. Det är ju kul, men har någon möjligtvis erfarenhet av hur man kan använda sig av den informationen? Accepterar STIM att man skickar in TuneSat-rapporter? Känns som det saknas en del detaljer.
-
By Mattiasias
Hej! Jag och en vän har ett "projekt" på g som låtskrivare och som och det verkar man bara kunna registera 1pers och ha en upphovsman per låt?
Lite konstigt ändå!
Har vi missat hur man ska göra?
-
By YourNeighbor
Ber redan nu om ursäkt ifall jag valde en konstig avdelning att lägga ämnet i...såg ingen annan jag tyckte passade mycket bättre...
Har under ett tag fått ut min musik på Spotify och liknande via aggregatorn Symphonic Distribution. Nyligen anslöt jag mig till Stim och ska nu göra min första verkanmälan. Under processen fick jag några funderingar:
1. Jag är den enda som har varit involverad i musikskapandet. Jag är väl vad man skulle kalla för en "EDM producer" som bara sitter i sin enkla hemmastudio. Då är det väl rimligen "Kompositör" jag ska välja som roll? Finns inte så mycket å välja på, men vill bara vara helt säker...
2. Är det faktum att jag använder en aggregator för att få ut min musik någonting jag bör ta hänsyn till när jag ska skriva in de procentuella andelarna jag ska få? Eller ska jag bara skriva 100% i både "Utf %" och "Mek %" eftersom jag är den enda som skapat verket? Eller hur ska jag tänka?
3. Den sista funderingen är bara hur Stim vet att de hittat rätt verk? Det enda jag skriver in är ju titeln på verket och verkets längd om jag vill. Hur vet de exakt vilket verk det handlar om? Det kan ju finnas andra verk och musikskapare som heter likadant...
-
By AGGEbeats
Hej alla!
Jag har en del beats som jag förmodligen bör regga någonstans.
Vart bör man göra det? STIM? ASCAP?
Artister från både USA och Sverige kommer använda sig av mina beats.
Hur fungerar det om man reggar beats som sedan en artist använder.
Hur fungerar det med royalties då?
-
By Radiopratarn
Tja!
Jag och min vän har nyligen startat band, ska spela live snart och båda är inskrivna på STIM och vi vill verkanmäla alla låtar innan vi spelar live. Stim är inte öppet så jag tänker om någon kunnig kan hjälpa oss här?
Vi tänker att vi vill verkanmäla våra låtar med korrekt låtskrivare men att sen fördela inkomsten helt 50/50. Alltså att t.ex. någon av oss har gjort en låt helt från scratch, tar den till bandet, han står som låtskrivare, men vi båda delar på inkomsten helt 50/50. Hur gör man detta utan att skriva båda som låtskrivare 50/50? Helst utan att låtskrivaren senare kan göra någon ändring (om något skit skulle inträffa).
Tack på förhand!
-
-
Veckans populäraste ämnen
-
Senaste låtarna
-
Free
-
Free
-
Free