Jump to content
Annons

Ny mac eller uppgradera?


mihin

Recommended Posts

Jag har en mac pro early 2008 2 x 2,8 Ghz quad core intel xeon  med 6 gb ram.

På senare tid har jag börjat få system overload i logic pro och jag skulle tro att det är främst för att jag börjat köra större projekt och mycket midi instrument. 
Jag har kollat på begagnad mac, imac, mac mini men vet inte riktigt vad för processor och ram som krävs.
Kanske räcker med att uppgradera processorn på den mac pro jag har till 3.3 quad core? 

Har ni några förslag på en stationär mac som inte springer iväg för mycket i pris? Kan tänka mig runt 10.000 kr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Kanske en ssd och lite mera minne kan snabba upp den lite. Går det att uppgradera den till två 3.3 or det låter intressant för en 2008 borde ju vara en Mac Pro 3.1 och en sån har jag också. I och för sig så verkar det vara lite bökigt och det är nog inte många procent man ökar i prestanda på maskinen.

Edit

Läste nog fel det verkar som att du har två kärniga cpuer så då borde det gå att uppdatera till två quadcore vilket borde ge ett lyft.

Redigerat av Burnin Sven
Link to comment
Dela på andra sajter

Glömde nämna att jag har en ssd disk i datorn.

Okej, tänkt det också men det kanske är värt att beställa en Mac Pro 2012 från utlandet? Så har man en bra och stabil dator som håller för stora projekt eller vad tror du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...