Jump to content
Annons

VST stråkar/orkester 2017?


Sisyphus

Recommended Posts

Hej!

Jag letar efter en orkester elller stråk (Violin, viola, cello. bas) VST.

​Har tittat på några äldre trådar här på forumet men tänker att tekniken utvecklas med åren..

Vad skall man ha för orkester eller stråk VST 2017?

Budget: 2000-3000

Tack för svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Det spelar ingen roll om de är några år gammal. Låter det bra så låter det bra S¨mycket har det inte ändå hänt. Men du sa 2-3000 så frågan är hur mycket du verkligen är beredd på att lägga upp? Allt beror på priset vad som kan rekommenderas. Sen hur ditt behov ser ut. De här är bregränsade och vill ha man än mer artikeluationer desto mer får man vara beredd på att betala. Vill man sen ha bästa möjliga stråkbibliotek så kostar det rejält.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Hej,

Ang. VST stråk.

1. Jag har GPO (Garritan Personal Orchestra 5-Stråk och blås.

Runt tusenlappen bara på emusic.se. Mycket att välja på.

2. FLStudio 12 Fruity Edition 5-pack C-a 2000:- har maffiga stråkar

Jag har förstört massor av tid på Cubase och Pro Tools genom åren, men FLStudio 12 trivs jag utmärkt med. Det 'låter' och är smidigt att joba med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Visst alla har sina favorit när det gäller DAW men "låter"? Du menar väl inte att du vill påstå att FL ger bättre ljud? Allt sånt är en myt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv kört jag Native Instruments 7 (fortfarande) med Kontakt 4-stråkar. Finns bättre, men deras VSL-stråkar, i en mollskala lite högre upp i registret känns ända in i själen.  🥰  Vill jag har lite mer standard lättviktsstråkar kör jag Sonivox Orchesteral Companion Strings som jag kan gödsla med ganska fritt.

Vill väldigt gärna uppgradera mitt Native intruments till senaste, där finns ett orkesterpack som heter Emotive Strings. De stråkarna låter riktigt bra.  😊 

https://www.native-instruments.com/en/products/komplete/cinematic/emotive-strings/

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...