Jump to content
Annons

Behöver råd angående anställning inom musikstudio!


Radiopratarn (oregistrerad)

Recommended Posts

Radiopratarn (oregistrerad)

Tja!

Jag har kontakt med en musikstudio/skivbolag som är intresserade av att anställa mig. Vi vet ej vad jag ska skriva för slags yrkesroll på anställningspappret. Lönen måste vara avtalsenlig inom den tjänst jag kommer ha inom branschen eller liknande.

Det jag kommer syssla med är typ alltiallo. Skicka ut promos, fixa hemsida, städa, fixa i lagret, vara inspelningsassistent, mixa, klippa, skicka skivor, hålla ordning på hemsidan osv. Så det är väldigt blandat.

Har ni några förslag på vad man skulle kunna skriva för yrkesroll som ändå passar inom branschen? Jag skulle uppskatta detta helt otroligt mycket.

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Radiopratarn (oregistrerad)

Då avgörs det ju av vad du får för lön. Om du får samma lön som en inspelningstekniker så kan ni ju skriva det. Får du samma lön som lokalvårdare (dvs städare) kan ni ju skriva det. Eller har jag missförstått vad du menar?

Exakt, du har förstått det rätt! Det måste vara något relevant inom branschen dock, men samtidigt inte något som är för dyrt för dom. Jag har ju hört flera jobba inom musikstudios som alltiallo, så det borde ju finnas något. Nästan åt det administrativa hållet?

Tack för svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för lön då, för vilket slags jobb? Dom kan ju inte sätta den för lågt och samtidigt sätta en yrkestitel utan att bli prisdumpare, eftersom nästa studio då kan referera till din lön och säga "jamen dom anställde sin studiotekniker för såhär lite i månaden, så det är vad du får" vilket ju inte blir så trevligt för den personen. Om du dessutom har utbildning inom området och så att säga är certifierad och har rätt till en viss lön blir det ju bara jobbigt för alla om din lön "borde" vara högre. Och så vidare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...