Jump to content
Annons

Steven Slate everything bundle


Hellpig

Recommended Posts

Hepp!

Är det någon som har något att säga om Steven Slates pluggar? Har fått goda rekommendationer för deras masteringpluggar från en sponsor, men jag har aldrig testat deras pluggar... finns ett erbjudande att prenumerera på allt plus allt nytt för $14,99/månad och är rätt sugen på att testa det men eftersom jag som sagt aldrig provat något ville jag bara kolla om någon har något vettigt att säga om deras pluggar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja, mycket är bra. Du får ju väldigt mkt pluggar på köpet och det växer ju konstant. Med det sagt är det ju inte säkert att det passar just dig. Några av grejerna är jag inte alls impad på. Men jag gillar idén med deras lunchbox-plugg. Det går att skruva uhjäls sig till både det bra ljudet men också åt helvete...

Om du är osäker så slå INTE till på dealen med $14,99/månad. Utan ta den för $24,99.
Skillnaden är att den för $14,99 så binder du dig för ett år. Den för $24,99 så köper du månadsvis och binder dig inte mer än dom 31 dagar det blir. Då får du ju en ärlig chans att testa dig fram i god tid. SEN om du diggar grejerna så kan du ju köra på med $14,99/månad. Eller om du har en fet plånbok så kan du gå lös för ett helt år på en gång. Jag tror till o med att det är en deal på $149 som pågår just nu...

Sen kan du om du vill köpa pluggarna för gott. Då blir dom dina för resten av etörnerly.
Det kräver iLOK och Gobbler-konto och du ska prenummerera. har du ingen iLOK så kan du få en på köpet av Slate Digital, helt gratis. Och då får du nog den nya, iLOK3, den ska vara lite snabbare och ha mer utrymme och det kan ju vara bra då slate är lite seg i uppstarten av projekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Signade upp, det kostade visst 26 dollar första betalningen trots att iloken skulle vara gratis, antar det var frakten. Var för övrigt en ilok 2.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

. Och då får du nog den nya, iLOK3, den ska vara lite snabbare och ha mer utrymme och det kan ju vara bra då slate är lite seg i uppstarten av projekt.

Ja det där blir jag fan så irriterad på när jag startar upp Cubase första gången och ett projekt med Slatepluggar på. Den kraschar Cubase och får starta om för att det ska funka. Händer varje gång. 😏 Berättigad kritik mot Slate är att han är bara intresserad av släppa nya pluggar men är totalt ointresserad av att uppdatera trots buggar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det där blir jag fan så irriterad på när jag startar upp Cubase första gången och ett projekt med Slatepluggar på. Den kraschar Cubase och får starta om för att det ska funka. Händer varje gång. 😏 Berättigad kritik mot Slate är att han är bara intresserad av släppa nya pluggar men är totalt ointresserad av att uppdatera trots buggar.

Jag kör reaper och logic och där är de riktigt snabba

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag blir galen, tjorvade en massa igår för att kunna ladda ner pluggarna o installera dom. tog lång tid eftersom ilok vägrade funka. sen efter några omstarter så har jag lyckats installera pluggarna idag. Nu funkar inte ilok igen så varje gång jag startar cubase låser sig allt. googlat runt o det verkar som att det är programmet PACE som inte startar upp vilket resulterar i att ilok ej heller går att starta och därigenom funkar inte pluggarna eller cubase... hur fixar jag detta???

Link to comment
Dela på andra sajter

"Software Component Unavailable

A background component required for iLok License Manager seems to be unavailable. If rebooting does not fix this issue, please visit iLok.com and download and run the latest License Support installer."

​Detta kommer upp när jag ska starta mitt ilok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Står det inte vad det är som ska laddas ner eller har du bara _____ det? Jag tyckte att det var galet (mindre överdrift men...) att få allt till att funka. Utspritt över flera websajter etc. Mitt funkar nu men jag kan inte beskriva i steg hur jag gjorde, hoppade mellan diverse verifieringar och nerladdningar. Min gobbler säger att FG-X inte är installerat men det är det o det funkar. När jag startade Cubase första gången så ville pluggarna verifieras, klickade för att göra - och fick till svar att de inte var möjligt att verifiera mina licenser. Något iLok-tjafs... tog en chansning o startade om datorn och då funkade det. 

Men jag har inte fått ditt felmeddelande... ännu. Kanske det här kan hjälpa dig? 

"Out of nowhere, some users report, when launching PLAY and other iLok-based software, they get this message:

”Software Component Unavailable
A background component required for iLok License Manager seems to be unavailable. If rebooting does not fix this issue, please visit iLok.com and download and run the latest License Support installer."

Solution:

To check for this problem go to Administrative Tools/Services/ and see if "Pace License Services" status is "running" and, if not, start it up. That's it."

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Jag blir galen, tjorvade en massa igår för att kunna ladda ner pluggarna o installera dom. tog lång tid eftersom ilok vägrade funka. sen efter några omstarter så har jag lyckats installera pluggarna idag. Nu funkar inte ilok igen så varje gång jag startar cubase låser sig allt. googlat runt o det verkar som att det är programmet PACE som inte startar upp vilket resulterar i att ilok ej heller går att starta och därigenom funkar inte pluggarna eller cubase... hur fixar jag detta?

 Hade mycket problem med det att den inte kördes och fick gå in och fixa det nästan varje dag på min gamla burk som nu har passerats till de sälla jaktmarkerna.

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

Står det inte vad det är som ska laddas ner eller har du bara _____ det? Jag tyckte att det var galet (mindre överdrift men...) att få allt till att funka. Utspritt över flera websajter etc. Mitt funkar nu men jag kan inte beskriva i steg hur jag gjorde, hoppade mellan diverse verifieringar och nerladdningar. Min gobbler säger att FG-X inte är installerat men det är det o det funkar. När jag startade Cubase första gången så ville pluggarna verifieras, klickade för att göra - och fick till svar att de inte var möjligt att verifiera mina licenser. Något iLok-tjafs... tog en chansning o startade om datorn och då funkade det. 

Men jag har inte fått ditt felmeddelande... ännu. Kanske det här kan hjälpa dig? 

"Out of nowhere, some users report, when launching PLAY and other iLok-based software, they get this message:

”Software Component Unavailable

A background component required for iLok License Manager seems to be unavailable. If rebooting does not fix this issue, please visit iLok.com and download and run the latest License Support installer."

Solution:

To check for this problem go to Administrative Tools/Services/ and see if "Pace License Services" status is "running" and, if not, start it up. That's it."

tack för svaret. Jo det där att ställa in programmet har jag också hittat i massa andra forum, på min dator när jag letar upp programmet så har jag bara alternativet "avinstallera" hittar inte hur jag ska kunna ställa in hur programmet ska köras... en av svårigheterna är att jag inte fattar win10 samt att menyerna heter nåt helt annat på svenska, saker kallas appar o liknande. jag startar om datorn, väntar en 10 minuter, sen testar jag om ilok programmet startar. när det inte gör det så startar jag om datorn o gör samma procedur igen. ibland funkar det o då kan jag starta upp cubase... Trevligt när man gör antipirat-programmen så dåliga att jag hellre skulle vilja hitta en crackad version för att slippa ilok o PACE o allt va de heter... Hade gärna betalat dessa 15 dollar i månaden men sen hitta en crackad verison... Känns som när de började göra CD-skivor som ej gick att spela upp på datorer för att förhindra piratkopiering, sen satt jag där o laddade ner mp3 versioner av skivorna för att kunna lyssna på dom på datorn... ackack

 Hade mycket problem med det att den inte kördes och fick gå in och fixa det nästan varje dag på min gamla burk som nu har passerats till de sälla jaktmarkerna.

Har du nån aning om hur jag startar upp PACE i win10? fattar inte hur jag ska göra... 

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Hellpig klistrade ju in det. Men ok vi kör på svenska. Starta kontrollpanelen. Välj sen system och säkerhet.Sen klickar du på administrationsverktyg och väljer tjänster. Leta frram pace licenser services i listan.. Kolla vad som står till höger. Står det typ, om jag minns rätt, automatiskt så högerklicka på på pace och tryck på starta så ska det istället stå körs till höger där. Klart. 🙂

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

Du vill förmodligen att PACE License Services ska starta upp automatiskt varje gång du startar datorn. Därför vore det naturliga att välja "Startmetod: Automatiskt". Men efter en tidigare uppdatering av Windows 10  slutade PACE att fungera för många (bland annat för mig). Därför kan det vara nödvändigt att i stället välja "Startmetod: Automatiskt (förskjuten start)".

Link to comment
Dela på andra sajter

Hellpig klistrade ju in det. Men ok vi kör på svenska. Starta kontrollpanelen. Välj sen system och säkerhet.Sen klickar du på administrationsverktyg och väljer tjänster. Leta frram pace licenser services i listan.. Kolla vad som står till höger. Står det typ, om jag minns rätt, automatiskt så högerklicka på på pace och tryck på starta så ska det istället stå körs till höger där. Klart. 🙂

kanon! tackar!

Du vill förmodligen att PACE License Services ska starta upp automatiskt varje gång du startar datorn. Därför vore det naturliga att välja "Startmetod: Automatiskt". Men efter en tidigare uppdatering av Windows 10  slutade PACE att fungera för många (bland annat för mig). Därför kan det vara nödvändigt att i stället välja "Startmetod: Automatiskt (förskjuten start)".

ska testa förskjuten start om de börjar strula igen! tack

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Hej,

Jag köpte slate i förrgår. Har iLok 2 men trots att jag följt instruktionerna till punkt och pricka så får jag upp meddelandet "Is Not Owned By You" jag har testat allt. Och ilok svarar inte på mitt mail. Man känner sig ganska hjälplös när det krånglar. Kan någon hjälpa mig på traven?

MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska se om jag kan ge någon pointer men det blir inte förrän ikväll, på kontoret nu och jag måste nog sitta vid studiodatorn för att kunna kommentera... men det är kanske den sämsta säkerhetslösning mänskligheten beskådat! 

Mina pluggar fick fnatt igår, först tog det Cubase 15 minuter att starta alltmedan "authorize me"-fönster för Slatepluggarna dök upp. När jag väl kom in i Cubase saknades en del pluggar... stängde ner Cubase och drog igång det där programmet som håller reda på Slate-pluggarna. Jodå, nästan hela härligheten skulle uppdateras. Första pluggen började ladda ner uppdateringen... 10 minuter senare var det klar och redo att installera den hela 5Kb stora uppdateringsfilen. Samtidigt som den vill skriva till en sökväg på C: trots att jag har pluggarna installerade på E:. 

Herre j*vlar vad kass det är även om pluggarna är bra... men inte bäst. Jag tror inte att jag kommer att förnya min prenumeration efter första året!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Jag köpte slate i förrgår. Har iLok 2 men trots att jag följt instruktionerna till punkt och pricka så får jag upp meddelandet "Is Not Owned By You" jag har testat allt. Och ilok svarar inte på mitt mail. Man känner sig ganska hjälplös när det krånglar. Kan någon hjälpa mig på traven?

MVH

Slatepluggarna är kanonbra.

Du kan ju alltid testa ominstallera pace och ilokmanager sedan ta bort och lägga till licensen på nyckeln igen. Testa kontakta slates support annars, dom kanske har något mer tips om det fortfarande inte fungerar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Ilok Manager är ju ett problem i sig också. Fick för ca ett halvår sen gå tillbaka till förra uppdateringen för att det skulle funka. Det är inte konstigt att vissa tillverkare, t ex Waves, övergav Ilok.Tycker det är mycket smidigare med deras system än Ilok.Visst det är bra att ha alla sina pluggar på en och samma plats men hoppas att alla de tillverkares pluggar jag har överger Ilok också snart och skaffar sina system som just Waves som är väldigt smidigt och praktiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ilok Manager är ju ett problem i sig också. Fick för ca ett halvår sen gå tillbaka till förra uppdateringen för att det skulle funka. Det är inte konstigt att vissa tillverkare, t ex Waves, övergav Ilok.Tycker det är mycket smidigare med deras system än Ilok.Visst det är bra att ha alla sina pluggar på en och samma plats men hoppas att alla de tillverkares pluggar jag har överger Ilok också snart och skaffar sina system som just Waves som är väldigt smidigt och praktiskt.

Det bästa är ju om man kunde ha alla licencer på en plats...

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Ilok Manager är ju ett problem i sig också. Fick för ca ett halvår sen gå tillbaka till förra uppdateringen för att det skulle funka. Det är inte konstigt att vissa tillverkare, t ex Waves, övergav Ilok.Tycker det är mycket smidigare med deras system än Ilok.Visst det är bra att ha alla sina pluggar på en och samma plats men hoppas att alla de tillverkares pluggar jag har överger Ilok också snart och skaffar sina system som just Waves som är väldigt smidigt och praktiskt.

Ja, det är bra. Kunden kan välja att installera direkt på en dator eller en usb sticka. Det finns även mjukvaru varianter för ilok som tillverkaren kan välja att tillåta. Tex softube kör så. Själv är jag mest orolig för kraschande system eller borttappade dongles. Mågon form av "backup" som gör att man kan deaktivera gamla installationer.
Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Herre j*vlar vad kass det är även om pluggarna är bra... men inte bäst. Jag tror inte att jag kommer att förnya min prenumeration efter första året!

Slates pluggar låter väl ganska OK, men de är ganska usla på den övriga programmeringen. Till och med ganska amatörmässiga. Jag har ett par och jag kommer inte köpa fler.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ilok Manager är ju ett problem i sig också. Fick för ca ett halvår sen gå tillbaka till förra uppdateringen för att det skulle funka. Det är inte konstigt att vissa tillverkare, t ex Waves, övergav Ilok.Tycker det är mycket smidigare med deras system än Ilok.Visst det är bra att ha alla sina pluggar på en och samma plats men hoppas att alla de tillverkares pluggar jag har överger Ilok också snart och skaffar sina system som just Waves som är väldigt smidigt och praktiskt.

Själv måste jag erkänna att jag verkligen älskar Ilok-systemet! Förlorade iof svindyra Dolby-licenser för några år sen utan att veta varför, men där får jag skylla mig lite själv som latade mig med att registrera nyckeln. Hade den varit registrerad så hade det tagit några dagar innan allt var tillbaks igen (för snål för Zero Downtime innan nya jobbet tar fart ordentligt).

Online-registrering tycker jag är sjukt jobbig, stressad som fan här nu när jag måste ominstallera datorn, och inte bara måste hålla koll på alla pluggar som måste ominstalleras, jag måste även vara noga med att avinstallera dem ordentligt först för att slippa problem med begränsade installationer.

Med Ilok och Syncrosoft så är det bara att tuta & köra.

Ja det där blir jag fan så irriterad på när jag startar upp Cubase första gången och ett projekt med Slatepluggar på. Den kraschar Cubase och får starta om för att det ska funka. Händer varje gång. 😏 Berättigad kritik mot Slate är att han är bara intresserad av släppa nya pluggar men är totalt ointresserad av att uppdatera trots buggar.

Trist att höra, thanks for the heads up! Som Nuendo-användare finns risken att vi kan råka ut för samma buggar.

Om du är osäker så slå INTE till på dealen med $14,99/månad. Utan ta den för $24,99.

Skillnaden är att den för $14,99 så binder du dig för ett år. Den för $24,99 så köper du månadsvis och binder dig inte mer än dom 31 dagar det blir. Då får du ju en ärlig chans att testa dig fram i god tid. SEN om du diggar grejerna så kan du ju köra på med $14,99/månad. Eller om du har en fet plånbok så kan du gå lös för ett helt år på en gång. Jag tror till o med att det är en deal på $149 som pågår just nu...

Sen kan du om du vill köpa pluggarna för gott. Då blir dom dina för resten av etörnerly.

Måste nog säga jag avråder från det personligen då erbjudandet bara gäller en vecka till, den går det upp till (avrundat) $18/mån efter det.

Tyckte dock mig se att det skulle finnas demo man kunde testa några dagar, då kan man ju få en bättre bild av det hela innan köp.

Sen, jag kan ha fel & helt enkelt bara inte hittat det, men det verkar inte som man kan köpa alla pluggar i paket på ett bräde. Man verkar bara kunna köpa dem en och en, vilket kan bli sjukt dyrt...

Gnidet kan tyckas då till och med Waves har ganska maffig rabatt på om man köper hela Mercury jämfört med styckpris.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...