Jump to content
Annons

Någon som är medlem på Gitarrforum.com? Går ej att regga


suprapappa

Recommended Posts

Hallå! 

Vet inte om det står i forumreglerna att du ska inga andra gudar hava jämte Studioforum men jag skulle väldigt gärna även använda mig av www.gitarrforum.com.

Jag tror att jag har reggat mig där för flera år sedan men minns inte mina uppgifter. Om jag försöker regga mig på nytt så står det att ett bekräftelsemail har skickats men det kommer aldrig fram (jag har naturligtvis kollat i spamkorgen). Likaså om jag använder "jag har glömt bort mitt lösenord"-funktionen. Det står att ett mail har skickats men jag får inget.

Har testat detta med tre olika mailadresser och bad även en vän försöka regga sig och det gick inte heller.

Har försökt för ett par år sedan med samma resultat och till min förvåning kvarstår problemet trots att det tycks vara ett aktivt forum.

Finns det någon vänlig själv som skulle kunna skicka problembeskrivningen till moderatorerna för forumet vore jag väldigt glad?!

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är någon bugg. Haft samma problem på ett annat forum. Maila admin så fixar den personen det problemet.

Det är just det att jag inte hittar kontaktuppgifter och kan inte skicka ett pm som icke-medlem (hittade förvisso en mail till en av tre admins och har testat att maila men adressen känns som nånting som kanske inte är i bruk)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. Flera år sedan jag var inloggad där. Jag hittar dock inte vilka som är admins. Men ger du mig forumnamn på några admins skickar jag PM till dom.

Skriv det det du vill jag ska copy/paste i meddelandet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. Flera år sedan jag var inloggad där. Jag hittar dock inte vilka som är admins. Men ger du mig forumnamn på några admins skickar jag PM till dom.

Skriv det det du vill jag ska copy/paste i meddelandet.

Tusen tack Ziggy! Jag skickar uppgifterna till dig på PM

Link to comment
Dela på andra sajter

Använt dig av olika Web browsers?

Ibland har jag lyckats att få saker att funka med en sån enkel sak att byta browser :-)

Japp, jag testade det men det funkade inte heller. Det märkliga är att man på forumet kan se senast registrerade medlemmar och den senaste är från 3/1. Mina försök till registrering syns där också men det står "validating", likaså på min polare som testade att regga sig. Hmmm.....jag kanske inte har tillräckliga chops 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...
På 2017-01-05 at 14:49 suprapappa sa:

Hallå! 

 

Vet inte om det står i forumreglerna att du ska inga andra gudar hava jämte Studioforum men jag skulle väldigt gärna även använda mig av www.gitarrforum.com.

 

Jag tror att jag har reggat mig där för flera år sedan men minns inte mina uppgifter. Om jag försöker regga mig på nytt så står det att ett bekräftelsemail har skickats men det kommer aldrig fram (jag har naturligtvis kollat i spamkorgen). Likaså om jag använder "jag har glömt bort mitt lösenord"-funktionen. Det står att ett mail har skickats men jag får inget.

 

Har testat detta med tre olika mailadresser och bad även en vän försöka regga sig och det gick inte heller.

 

Har försökt för ett par år sedan med samma resultat och till min förvåning kvarstår problemet trots att det tycks vara ett aktivt forum.

 

Finns det någon vänlig själv som skulle kunna skicka problembeskrivningen till moderatorerna för forumet vore jag väldigt glad?!

 

Tack!

 

 

 

 

 

Hej.

Lite nyfiken på om det löst sig?

 

 

Har nämligen exakt samma problem som du beskrev och har också testat olika e-postadresser utan att få nått bekräftelsemejl tillbaka. 

Det märkliga är att jag kan logga in på sidan och läsa alla inlägg och så men jag kan inte svara på nått eller skriva eget inlägg, då står det nått om att jag måste skicka om validering för att få nytt bekräftelsemejl men som sagt så får jag inget.

 

 

När jag mejlat till info@gitarrforum.com så får jag ett mejl tillbaks på en gång där det står "550 Please turn on SMTP Authentication in your mail client. mail-oi0-f52.google.com[209.85.218.52]:33972 is not permitted to relay through this server without authentication." 

 

Vad är SMTP för nått och hur aktiverar jag det? 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago suprapappa sa:

Hallå Dahlis!

Nej, tyvärr. Har inte testat på länge men gjorde det nu och begärde ett nytt lösenord. Får samma text om att det skickats till min mail men det kommer inte fram 🙁

 

Hmm....va märkligt asså ?

Jaja är väl bara att göra som Die Hard säger ☟ 

1 hour ago Die Hard sa:

Bara skita i det då. Ställ frågor, diskutera gitarrer här istället. För lite av det här. 

Men det är ändå väldigt konstigt och irriterande för ibland finns det frågor där som man skulle vilja vara med och diskutera, åsså kan man inte det ☹ Det är väldigt jobbigt faktiskt ?

 

Men men, livet går väl vidare ändå ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...