Jump to content
Annons

spotify tidal aggregatorer m.m om man är låtskrivare med artist


beno

Recommended Posts

Jag undrar hur man lägger upp ett konto som låtskrivare (alltså inte artist).

Jag har redan en artist som sjunger mina låtar. Vi har även planer på att arbeta med låtideer som hon har. Det är hon som ska synas det är hon som är artisten. Om man söker på hennes namn så är det henne som man ska hitta som artist. Jag kommer praktiska skäl ha kontrollen över kontot och även den royaltys som ev rullar in och det är ok för henne. Vi kommer att skriva ett fördelningsavtal oss emellan att dela 50/50 och hon kommer att få del i rapporter Men hur gör jag??? De aggregatorer jag kollat på har ju ganska sparsam info.

Min ide är att vi anmäler oss som ett band där hennes namn är namnet på bandet. Kan man göra så eller ställer det till problem. Finns det någon aggregator som har denna form av konto. Antar att min situation inte kan vara helt unik. En prisvärd aggregator jag kollat på är Distrokid. Har de en kontoform som går att göra detta att jag bara kan var låtskrivare med en artist

Ursäkta det blev mycket textmassa här men väldigt förenklat: Hur lägger man upp,ett konto som låtskrivare där man inte är artisten?

Tacksam om någon erfarenhet eller har något svar på detta

VH

Beno

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej,

Jag använder Record Union, när man skapar en singel eller album så väljer du vilken artist det ska vara. Eller band.

Då kan du ha olika artister som du har koll på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla bra svar!

Jag har nu startat ett konto på Distrokid. Tyckte de verkade ok.

Där skriver de att skivomslaget ska laddas upp i 3000x3000 , men inte i vad. Antar pixels men då blir det väldigt stort ca 79 cm. Det kanske är den bästa upplösningen då de converterar ned det till deras holder. Har någon erfarenhet av det?

Eftersom jag redan gjort musikvideos till flera låtar har jag musiken i wav 48Khz 16 bit ( video format) undrar om de acepterar det. Jag lär väl märka det.

Vilka format laddar ni upp i?

Som ni märker är jag fullständigt novis på detta men det är väl som så att:

"Det är bättre att höra ljudet av den sträng som brast, än att aldrig spänna sin båge"

Bästa h

Beno

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...