Jump to content
Annons

Kemper profiler på rea


Hellpig

Recommended Posts

Hur har det gått med din SG Hellpig efter din video om den? Att stämningen hoppar ur på sån dära G Force var nyheter för mig. Är det flera som drabbats av det?

Sorry för lite sent svar! Som sagt... lång story short: hade lite problem med att den tappade stämningen i början. Sedan strängade jag om den och då tyckte jag att det funkade bra, ett långt tag. Sedan strax innan jul så började den trilskas igen och strax efter jul ballade G-force systemet ur på G-strängen, som den stämmer ner till F och sedan kommer den inte upp igen. Inlämnad, och de skall byta mekaniken. Chefen där berättade att de haft en annan inne med liknande problem o det slutade med att han satte på vanliga stämskruvar. Sen är det ju två andra problem åxå, ett svårhittat missljud, låter som en lös fjäder, haft den inne 2 gånger för det och nu innan jag lämnade in den igen så lät som ett jordfel - inget av detta har de lyckats återskapa på butiken.

Så det är frågan. Tror jag skall fånga det där mystiska missljudet plus ljudet från det eventuella jordfelet på film och skicka till Luthman, det är inte OK... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Länge sen jag var inne på rig exhangesidan. Deadlightstudio, dvs Tonehammer, har en del gratisprofiler där från deras rigpacks. Bara hunnit testa igenom Peavy 6534+ som består av hela 20 profiler som hade varit klart prisvärda köpa så tanka ner och jamma på. 😉 Gratis är gött. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Hittade den här sidan och finns 10 gratisprofiler att ladda ned.http://www.topjimi.com/

1968 Marshall Super Lead profilerna är helt grymma. Kommer köpa det.Dags för att gå tillbaka till rötterna, 70-80-tal ett tag. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Nice.. gratis är gott..  Hörde en demo på några brownsound patcher från TJ och har fått riffet i Feel your love tonight.. på hjärnan.. skitjobbigt 😄

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Ok dags för lite fria, men lika bra som vilka kommersiella som helst, de första profilerna för Mesa Boogie 5:25. Till skilland mot vanliga MB så är det tight botten som gäller här. Gå in på rig exhange och tanka ned på första sidan GrStudios proifiler av stärkaren.Du kommer inte att ångra det. 🙂 

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, det här är inte rea men Reampzone gav mig en exklusiv Dumble profil att dela ut gratis, så om du vill ha den - kolla in videon för en nerladdningslänk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du vill höra lite ljudexempel så är det inte så länge sedan jag showcasade JSX:en förresten - sorry för att jag frontar min kanal men det är ju där man kan höra det. Fick för övrigt hem SG:n idag... Gforce reparerat iallafall.

https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=rpa3xTspCGA

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Die Hard (oregistrerad)

Hmm fick nyss mail om att Framusen är släppt i ny version. Tycker att man borde fått det gratis när man redan har köpt det en gång.

Edit: Idiot det är ju bara logga in och hämta. Tänkte inte på det först när det inte stod något i mailen. Okej ska testa dem nu.

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Hmm fick nyss mail om att Framusen är släppt i ny version. Tycker att man borde fått det gratis när man redan har köpt det en gång.

Edit: Idiot det är ju bara logga in och hämta. Tänkte inte på det först när det inte stod något i mailen. Okej ska testa dem nu.

Kommer fler snart, tror jag. Fick en preview pack att testa på igår på 42 profiler... tyckte han mumlade något om att han skulle göra fler profiler på det! 

Dessutom fick jag en "exlusiv profil" från Framusen som jag kommer att dela ut gratis i en video som jag lägger ut nu i veckan, hojtar till när den är ute.

Redigerat av Hellpig
mer info
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
  • 1 månad senare...
  • 7 månader senare...
På 2017-08-16 på 21:28, Die Hard säger:

Hellpig, har du testat profilen med Fortin 33 än? Satan i gatan, vilken pedal! 😮😎

Ursäkta löjligt sent svar men JA det har jag! 🙂 Fasen jag har ju helt glömt posta här medan mina giveaways pågått... nåja. Kolla här, vin  ett pack från Selah sounds - sista dagen ä'r idag. Absolut inget för metalheads men goa profiler för annan musik...! 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar ju för övrigt som vi är de enda Kemperisterna här på forumet... well, som postar iallafall. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Ja vi är väl som det verkar bara ett fåtal som högst här på forumet 😉 De flesta sitter väl och tragglar med amp sims fortfarande.  Kommer aldrig bli nostalgisk och gå tillbaka till det igen.😄🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Kanske inte direkt rea men har en liten "tävling" på min kanal - första priset är en rabattkod hos ReampZone värd 100 dollar (och det är ju en form av ganska rejäl rea om än för en person). Än så länge är det förvånansvärt få som är med - så med andra ord är chansen att vinna än så länge ganska hög. Kolla in videon "Freebie metal pack from Reampzone"! 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 11 månader senare...

Tack för svar 🙂. Jag såg det erbjudandet och hade precis köpt alla 3 när jag postade förra posten, he, he, men hade inte hunnit testa.. men det har jag nu. Diezeln och Fryetten låter kanonbra ju, klart imponerad 🙂 . Har du några mer förlsag på bra Reampzone-profiler som jag borde checka ut så lyssnar jag? Här går det mest i mid to high gain, typ hotroddad Marshall.. Friedman och sånt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...