Jump to content
Annons

Kemper profiler på rea


Hellpig

Recommended Posts

Tänkte den här tråden kunde användas för att tipsa om bra erbjudanden på kommersiella profiler för Kemper Profiling Amp.

Så, börjar med SinMix "SnMix SplanPM Pack" just på rea för 15 euro men om du är med i Facebook-gruppen KPA Users, så finns där en rabattkod som ger dig paketet för 5 euro. Sinmix är ju kända för sina metal-profiler o i det här paketet ingår 6 Direct- och 45 Studio-profiler. 

http://www.brickwall.pl/store/index.php?id_product=81&controller=product

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kära forumiter...

Har fixat 50 % rabatt på tre rig packs från ReampZone. Erbjudandet gäller till slutet av februari och gäller för dessa:

Diamond Spec Ops

Dumble ODS 50 HRM

Krank Rev 1

Koden för att få 50 % rabatt är SWEDEN. Här är länken till Reampzone:

http://reampzone.com/kemper-profiles

(Nu undrar någon säkert vad jag har för relation till ReampZone; jag började med att dema deras profiler på min youtube-kanal, Have Guitar!, och fick ett erbjudande om spons - detta tackade jag glatt ja till eftersom jag tycker att deras profiler är riktigt jävla bra! Så det är tack vare detta som jag kunnat fixa rabatten, jag får ingen ekonomisk vinning ut av detta...)

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Ja det är skillnad mot ampsims som man satt och tragglade med förr 😆 . Man tyckte man fick till det ok och sen hörde man andra och undrade varför sina egna lät skit i jämförelse. Testade faktiskt för ett tag sen ampsim och cabimpulser. Huj va illa det lät i jämförelse och platt och 3D kan man glömma.  Det vill man aldrig gå tillbaka till igen. 😕

Den där ESP:n hade jag aldrig hört någon demo av innan jag såg dina videos för första gången för några dar sen. Den lät riktigt bra.

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är skillnad mot ampsims som man satt och tragglade med förr 😆 . Man tyckte man fick till det ok och sen hörde man andra och undrade varför sina egna lät skit i jämförelse. Testade faktiskt för ett tag sen ampsim och cabimpulser. Huj va illa det lät i jämförelse och platt och 3D kan man glömma.  Det vill man aldrig gå tillbaka till igen. 😕

Den där ESP:n hade jag aldrig hört någon demo av innan jag såg dina videos för första gången för några dar sen. Den lät riktigt bra.

Ja, fy f..n för det. Jag vet att det var någon här på forumet som hade grymt ljud med det där men jag fick aldrig till det - det lät aldrig bättre än en transistorradio med en kass TS9-klon!

ESP:n ja, det är en riktigt j-a keeper. Tror att Guitar World har någon review på youtube med, men här är storyn till hur jag köpte den:

Var ute efter en Gibson Firebird bra länge. Ett tag kunde man köpa en sprillans ny för under 13papp när dollarn stod lågt. Något år senare var priset uppe på över 20 000. Hur som helst kollade jag in ESP Phoenix II, som ju är en modern Firebird-klon. Dock med ett list pris på 22-23000 kr var det way över min budget på den tiden.  Men eftersom ESP stängde av leveranserna till Svenska agenturen så sålde ut sitt lager, tror jag av c:a 8000 för den och det är var inget dumt köp - galet bra ljud och lättspelad. Enda nackdelen är väl att den är lite tung. Tänkte lägga upp en recension av den vid tillfälle men det är en riktigt bra gitarr. Och snygg är den med även om den är mer gul än vit idag.

För övrigt så är slår jag ett slag för Reampzone's profiler igen, sorry för skamlös plugg men de har paket med allt från clean /crunch till fet metall och i princip alla är väldigt väl profilerade. Dom är mina favoriter överlag, även om Sinmix och Tonehammer är bra också... för att nämna ett par.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Jaha så de stängde av leveranserna till svenska marknaden? Undrade varför det helt plötsligt då det begav sig att de bara var borta från butiker. Vet du varför de gjorde det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha så de stängde av leveranserna till svenska marknaden? Undrade varför det helt plötsligt då det begav sig att de bara var borta från butiker. Vet du varför de gjorde det?

Om jag minns rätt så skulle ESP sätta upp ett eget logistiskt nätverk, så det var nog inte bara Sverige som drabbades. Så han som hade agenturen sålde ut sitt lager helt enkelt men sedan tror jag inte det blev något av ESP's planer. 🙂 Bra vinstmarginal på gitarrerna dock, verkar det ju som...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är dessa inte rea på men ni som kört Kemper ett tag och ganska säkert har koll på "bra" profiler: hur tror ni dessa profiler står sig mot exempelvis Reampzone? ( har inte lyssnat så ingående) Har fastnat för soundet på Bogner Fishen.. vet inte varför men jag får vibes bara 🙂

Big Hairy Profiles

https://www.youtube.com/watch?v=Ji0wcjm__d4

p.s Jag tar bort detta inlägg om det är offtopic för din tråd.. eller så kanske du kan fixa rea Hellpig 🙂

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Låter ju bra men ingen aning då jag aldrig köpt några därifrån. Men låter det bra här i videon så kommer du knappast bli besviken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rack-kemper beställd. Ska bli så gryyymt nice.

En sak jag funderat på är om man kan åter-processa profilen på något sätt utan att degradera den? Använda EQ för att "fixa" känns som en kompromiss om jag fattat processen rätt?
Jag upplever att en hel del profiler som demas på tuben och på andra sidor blir ganska hårda i övre mid - låga diskanten efter profilering även om det använts en bra mick / bra riggat? Lyssnar man på klippet jag länkade till verkar han tweaka ljudet en del efter profileringen men innan profileringen färdigställs.. får väl se IRL när burken kommer hem..

Link to comment
Dela på andra sajter

Rack-kemper beställd. Ska bli så gryyymt nice.

En sak jag funderat på är om man kan åter-processa profilen på något sätt utan att degradera den? Använda EQ för att "fixa" känns som en kompromiss om jag fattat processen rätt?

Jag upplever att en hel del profiler som demas på tuben och på andra sidor blir ganska hårda i övre mid - låga diskanten efter profilering även om det använts en bra mick / bra riggat? Lyssnar man på klippet jag länkade till verkar han tweaka ljudet en del efter profileringen men innan profileringen färdigställs.. får väl se IRL när burken kommer hem..

Du har stora möjligheter att ändra en profils karaktär på egen hand, Kemperns bass/mid/treb/presc är ju lika bra som på en riktigt förstärkare. Dessutom finns det en bunt parametrar för själva förstärkaren som du kan ändra, jag har någon video på min kanal som demar detta. Här är den förresten om du vill kolla på den, sorry, inte menat som plugg för kanalen, tänkte att den kan hjälpa dig:

Men du kan ju köra reamp:ing med Kempern men det kräver nog att du har ett ljudkort med S/PDIF in/out. Det har inte jag. Men om inte DHL envisats med att komma o knacka på när man inte är hemma så hade jag haft det - beställde ett Focusrite 6i6 mk2 som är på ingående. Hojta till om du behöver någon hjälp, Lundin, försöker gärna hjälpa till när jag kan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Flertal jag läst som klagat på att om man ändrar mer än lite så låter profilen inte så bra. Själv brukar jag bara ändra lite när det gäller mid, treble och pre. Beror ju på vilken gura som används. Vissa profiler låter sämre med vissa guror men riktigt bra profiler så låter alla bra. Det är som sagt var skillnad på vem som har profilerat. Jodå det går utmärkt reampa utan spdif. Men då behöver man ett ljudkort med minst4 ingångar för det. Själv köpte jag nytt ljudkort då jag köpte kempern för att kunna använda spdif. Det gör det så mycket enklare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Flertal jag läst som klagat på att om man ändrar mer än lite så låter profilen inte så bra. Själv brukar jag bara ändra lite när det gäller mid, treble och pre. Beror ju på vilken gura som används. Vissa profiler låter sämre med vissa guror men riktigt bra profiler så låter alla bra. Det är som sagt var skillnad på vem som har profilerat. Jodå det går utmärkt reampa utan spdif. Men då behöver man ett ljudkort med minst4 ingångar för det. Själv köpte jag nytt ljudkort då jag köpte kempern för att kunna använda spdif. Det gör det så mycket enklare.

Nja, det första håller jag inte riktigt med om, man kan få en profil som låter rätt sunkigt att låta riktigt bra - även om man skruvar mycket. Min andra sponsor (inte Reampzone) gör profiler som rent ut sagt låter rätt murket out-of-the-box men om man går in i amp-settings o rattar en del så kan de låta galet bra. Men jag håller med om att hos de som är duktiga på det så behövs det rätt sällan. SÅ det gör absolut skillnad... men jag vet också att en del förstärkare har en karaktär som Kempern har problem med att emulera, tex Victory Kraken.

Och ljudkort ok, det viste jag inte men som sagt mitt kort är osupporterat nu (Propellerheads Balance) och det fick aldrig stöd för w10, vilket märks i prestandan. Focusrite 6i6 låg riktigt bra till prismässigt och har fått ruskigt bra omdömen... aldrig varit billigare att få bra ljudkvalitet än vad det är nu! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ohoj.. Tack för tipsen.. Jag har redan kollat den videon men jag kommer sätta mig o titta när burken kommer hem nästa vecka
Fick en idé.. Har ni provat att köra ut den cleana Kemper profilen genom något rörsteg för att färga signalen o sen in igen?

Jag har en UAD 710 Twinfinity som kan gå från helt ofärgat ren till full-on shit så det ska bli kul att testa.
Jag har en hel del burkar med digitala anslutningar däribland en Apollo quad så det blir kardemumma.

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Har inget sånt men när du sen färgar signalen så släng upp snuttar med ofärgat oh färgat så får vi höra hur det låter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte den möjligheten tyvärr, kör min antingen via mina studiomonitorer eller EV ZLX-12p, när vi repar... men testa gärna, kan vara intressant att höra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Cool.. Jag kom på nu att Apollon också har en såndär trollerigrej med det inbyggda försteget som jag tycker låter jävligt bra på rena signaler när det behövs lite mer must och färg... Postar lite snuttar sen om det faller väl ut.

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Fick hem min Kemper idag och fastnade på ett av de första preset'en på en Mesa Boogie Rectifier som låter heeeeelt j**la makalöst rätt på min lilla ostämbara 300:- Epiphone Mini Explorer.. sjukt makalöst bra är bara förnamnet.. En fundering jag fick när jag provade att stänga av alla effekter så tyckte jag mig kunna höra lite av rummet som stärket spelade in i? Kan det stämma eller är det latencyn?

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Die Hard (oregistrerad)

Är ju 70% rea på reampzone just nu stod det i mailet så slog till på Framus.Bra  botten och ingen bumlig botten.

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

Framusen är grym! Fick ratta lite för att få till ett ljud som passade mig perfekt men det var inte mycket som behövdes (var den senaste rigshowcasen som jag lade upp). Gillade även Krank rev 1, som är lite i samma skola så kolla in den om du är intresserad av en brutal stärkare... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Har aldrig gillat Krank men ok jag ska kolla de två videosarna. 🙂

Fick ratta lite på Framus jag med. Ja den lilla stunden jag hann med då. Blir mer av den i morgon.

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Hur har det gått med din SG Hellpig efter din video om den? Att stämningen hoppar ur på sån dära G Force var nyheter för mig. Är det flera som drabbats av det?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...