Guest djay_maxwell Posted April 24, 2005 Share Posted April 24, 2005 jag jobbar som producent flera år tillbaka. jobbade mycket med hiphop. men kände att det inte var min grej. nu istället har jag gjort mycket house och mycket club. jag har gjort house fö min egen del och har kvar så mycket hiphop instrumentaler på datorn att jag vill få ut dom. men vet inte vilket som är det rätta? hur gör jag med mina låtar?ska jag gå till skivbolag eller ett förlag?vad är skillnaden? och hiphop instrumentalerna jag gjort vad gör jag med dem? snälla hjälp mig.../jean Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Keys Posted April 25, 2005 Share Posted April 25, 2005 Du ska gå till ett musikförlag.......skicka skivor, och ring.....boka upp möten och lira dom bästa låtarna du har.... ....dom kan i sin tur, om du har grymma grejor, sälja ut beatsen till artister som söker bara beats(många gör så), eller hooka upp dig med andra textskrivare/låtskrivare för att arbeta vidare på grejorna så att dom blir färdiga....men tänk på att du måste prodda upp det som om det var för ett skivsläpp....och att det bör vara hela arrangemang....(verser/bryggor/refränger/stick osv...) Men som sagt, MÅNGA artister söker bara beats, att skriva egna grejor till....! Artister går till skivbolag.... Låtskrivare/producenter går till musikförlag.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest djay_maxwell Posted May 17, 2005 Share Posted May 17, 2005 Du ska gå till ett musikförlag.......skicka skivor, och ring.....boka upp möten och lira dom bästa låtarna du har........dom kan i sin tur, om du har grymma grejor, sälja ut beatsen till artister som söker bara beats(många gör så), eller hooka upp dig med andra textskrivare/låtskrivare för att arbeta vidare på grejorna så att dom blir färdiga....men tänk på att du måste prodda upp det som om det var för ett skivsläpp....och att det bör vara hela arrangemang....(verser/bryggor/refränger/stick osv...) Men som sagt, MÅNGA artister söker bara beats, att skriva egna grejor till....! Artister går till skivbolag.... Låtskrivare/producenter går till musikförlag.... tack så mycket för din förklaring. väldigt kortfattad och väldigt bra. dock har jag inte varit inne på en tid här på forumet, men ditt svar som jag fick var 100 ggr bättre. men om jag gör house, ska jag fortfarande söka mig till ett förlag? eller hur blir det då? vet du någon bra label som letar hiphop-producenter som villl sälja endast instrumentaler(beats) ???? /Jean Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts