Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2017 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Det blir makaroner och köttfärs!

Välkomna..  😳

Kanal Anal?  😕

Bara krystade skitprogram.

Kaffe på det?  😕

Imorgon, mannen. Imorgon.

Aha! Intressant day after-konversation där;

- Hur vill du ha dina ägg?

- Befruktade 🙂

Jag tänkte säga hårdkukta men jag ångrade mig.

Vad är det för skillnad mellan fruktade och befruktade? Är det som mellan beslöjad och vanlig textilslöjd, eller beskaffad och bara skaffad i största allmänhet?

Va?

Link to comment
Dela på andra sajter

"Jag begriper ingenting" heter det 😑

Just det. Det här begriper jag heller ingenting av. Hur tänker AB när man publicerar den här artikeln? Vill man visa, med filmen, hur invandrare skjuter raketer, eller vill man hävda att de som kommenterar filmen i sociala medier inte har fattat att det är så här alla gör numera?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/915B5/jash-filmade-fyrverkerikaoset-folk-kommenterar-xenofobiskt

Link to comment
Dela på andra sajter

God morgon världen.

Och världinnan.

Tidigare var Sverige världssamvete och mönsternation på det sociala området, idag ett avskräckande exempel. Hur kunde det bli så? Pendeln som svänger? Mediakonstruktioner? Nothing lasts forever.

MorgonKPD?

Link to comment
Dela på andra sajter

Just det. Det här begriper jag heller ingenting av. Hur tänker AB när man publicerar den här artikeln? Vill man visa, med filmen, hur invandrare skjuter raketer, eller vill man hävda att de som kommenterar filmen i sociala medier inte har fattat att det är så här alla gör numera?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/915B5/jash-filmade-fyrverkerikaoset-folk-kommenterar-xenofobiskt

Jag tror att det är så enkelt att tidningen och fotografen vill svära sig fria från de rasistiska kommentarerna som dessa bilder gett fart.

"Jag begriper ingenting" heter det 😑

Det var det jag inte fattade begriper du väl? 😑

Go moron o kpd.

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

God morgon världen.

Och världinnan.

Tidigare var Sverige världssamvete och mönsternation på det sociala området, idag ett avskräckande exempel. Hur kunde det bli så? Pendeln som svänger? Mediakonstruktioner? Nothing lasts forever.

MorgonKPD?

Jag tror att det är så enkelt att tidningen och fotografen vill svära sig fria från de rasistiska kommentarerna som dessa bilder gett fart.

Jo, men det jag inte fattar är vad AB vill uppnå med att publicera filmen? Ska det bli ett slags kvitto på det folk redan tror? Att det är invandrarungdom som tycker att fyrverkeripjäser ska skjutas horisontellt i stället för vertikalt, och att man gärna ska sikta på någon när man gör det?  AB av alla blaskor?

När man läser om "ungdomsgäng" som dragit omkring i nyår och skjutit på allt och alla dras det ju inga slutsatser alls om vilka det är som gör det. Dessutom är alla som gör det maskerade. På filmen med nyårsfirarna är ingen maskerad vad jag kan se, och jag har då inga problem med att dra slutsatser om deras ursprung.

Tyckte att det passade bra som kommentar till Algotezzas inlägg också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...