Jump to content
Annons

Högtalare/förstärkare/PA....


A-K

Recommended Posts

Är helt ny på det här med trummor men har fått en slagverkare i familjen så är väl till att försöka lära sig... Vi har lyckats införskaffa ett elektriskt trumset Roland td 1 kv. Vi vill ibland kunna höra när sonen spelar och vill därför skaffa till en högtalare av något slag. Måste man skaffa en som är gjord till just trummor? Jag tänker att det vore bra att kunna koppla den även till telefonen för att lyssna på musik därifrån. Helst inget jätte platskrävande. Vad bör jag tänka på? Jätte tacksam för råd och tips.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Skoj med trummor i familjen!

Nej, du behöver ingen speciell trum-högtalare. En som fungerar bra för allmänt musiklyssnande fungerar bra även här, se bara till att den har ingång för sladden från trum-setet (alltså inte endast bluetoth.)

Eftersom även digitaltrummor låter en del när man dunkar på dem kan det vara lämpligt med någorlunda kraftig högtalare så att den kan överrösta plastdunket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen som helst aning. Jag har ingen sådan högtalare själv. (Jag har studioutrustning, samt gammeldags hifi-anläggning.)

Köp en högtalare främst för allmän musiklyssning - inte allra minsta och svagaste. Sedan kan ni dessutom koppla in trummorna vid behov. Om du är osäker på vad som  behövs, se till att du får den på öppen köp så att du kan testa hemma och avgöra om det fungerar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Håller med dom låter lite faktiskt så man kan åka på att skruva upp på förstärkaren. Har nyligen byggt om mina pads från plast mot mesh och fodrat under meshheadsen med en bit sittunderlag så det blev lite mjukare att spela. Men jag får ändå skruva upp på förstärkaren eller som i mitt fall mina monitorer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...