Jump to content
Annons

D200

Recommended Posts

Jag har nästan nyss flyttat in i en lägenhet och undrar rent ut om det går att ställa ett bordi ett hörn men med 45 graders vinkel? Så att man har hörnet precis mitt bakom datorskärmen? Man får ju en höjning av högtalaren i hörnet med 6dB väl och borde det inte bli jämnare med båda högtalarna vid var sin vägg?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har nästan nyss flyttat in i en lägenhet och undrar rent ut om det går att ställa ett bordi ett hörn men med 45 graders vinkel? Så att man har hörnet precis mitt bakom datorskärmen? Man får ju en höjning av högtalaren i hörnet med 6dB väl och borde det inte bli jämnare med båda högtalarna vid var sin vägg?

Kul tanke! Är rummet helt kvadratiskt (och inte rektangulärt) så det blir symmetriskt? Det borde bli mer utrymmeskrävande. Om du har monitorerna som en likbent triangel så kanske det blir starkare stående vågor (105 grader) ? Din spegelreflektion hamnar bakom högtalaren och snett bakom dig, låter spännande. Som sagt mest fler frågor och inga svar, god jul  🙂  

Bashöjning kan du förstås försöka kompensera med EQ eller bättre med mätning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bashöjning får jag ändå nu och mest i ena högtalaren eftersom jg i stort sett MÅSTE ställa bordet i ett hörn. Därför tänkte jag att man skulle kunna ställa bordet i ett hörn men i 45 grader? Rummet är inte helt kvadratiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...