Jump to content
Annons

Multitrack direkt på datorn


Zmolker

Recommended Posts

Hejsan! 

Är det någon mer än jag som har fastnat för den fantastiska appen Acapella? 

https://itunes.apple.com/us/app/acapella-from-picplaypost/id924635678?mt=8

Underbart rolig app som verkligen släpper lös kreativiteten. Du gör enkelt dina egna multitracksvideos på bara några minuter! 

Nu till det tråkiga - kvaliteten blir naturligtvis riktigt dassig när man spelar in med headset, istället för att använda riktigt ljudkort, preamps, riktiga mickar osv. Därför undrar jag om ni vet om det finns någon 'riktig' DAW som har anammat samma arbetsflöde? Jag föreställer mig att det bör vara ett program på datorn med stöd för vanliga ljudkort, som kan använda vanlig webcam och har stöd för VST-pluggar. Finns det? Som en vanlig DAW men med ett enkelt video-stöd.

Jag älskar kreativiteten, men jag hatar resultatet. Men 2016 tycker jag faktiskt att någon borde kunna göra en produkt som kombinerar båda dessa element.

Redigerat av Zmolker
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Det skulle vara riktigt skoj men jag undrar om det är fysiskt möjligt ens. Som det är nu så går det knappt koppla ihop audio och video produktions utrustning överhuvudtaget utan att det kostar massor och ofta så vill dom att man ska köpa utrustning en gång till fast man redan har den bara för denna idiotiska inställning eller skråtänkande eller vad fan vet jag men skumt är det. meckar man med det så går det givetvis men inte som vi är vana. Sen video strömmarna i sig om dom ska ha nån upplösning överhuvudtaget så det liknar nåt blir massiva så det måste gå fort som fan inne i datorn och det krävs massor med langringsplats långt mycket mera än när det gäller ljudproduktion.

Link to comment
Dela på andra sajter

@everlastingrecords

Det löser inte bristen på EQ , vster osv, men ett litet steg på vägen är det! Hur kopplar man sitt ljudkort till iphonen? Fungerar det direkt i alla appar, eller måste man gå genom 3,5mm-jacket? Finns det firewire / usb --> lightning adaptrar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...