Jump to content
Annons

Recommended Posts

Hallå allesammans!

Har börjat med att publicera min musik jag komponerar då jag känner att det är på tiden efter sex år av inaktivt delande av min musik. Tänkte kolla med er här på forumet vad ni tycker om stycket samt på vilka sätt som jag kan få mer spridning av min musik, hur man får in låtarna på populära spellistor osv.

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det där var för händelsefattigt för att jag skulle orka lyssna på hela. Skriver detta ändå i förhoppning att fler lyssnar o gör det samma. De har kanske modernare smak också, jag har precis börjat lyssna på Status Quo. Moogmaskiner har jag svårt för.   🙂

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Die Hard (oregistrerad)

Sån här musik är en smal genre och komma in på några "populära listor"kan du nog glömma. För dem som vill ha någon stämningsmusik i bakgrunden, t ex mediterar, där det bäst passar med musik där inte för mycket händer för att störa sitt fokus, fungerar det här. Annars behöver du tänka om med mer dynamik i form av överraskningar som gör att lyssnare orkar lyssna på hela låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att pianot sticker i öronen och att basen är för diffus, vet inte riktigt vad jag ska skriva, för att passa i låten. Musiken kanske skulle passa till någon scen i en film, annars vet jag inte riktigt. 

Jag gillar din låt "Dancing" på Soundcloud mycket bättre. Den har en riktigt bra groove, där jag särskilt gillar syntbasen. Sedan efter 1.20 ca så skruvar du sönder ljudet fullständigt och allting stannar av, som jag har förstått att det är på mycket ny dansmusik. Jag vet inte vad dansörerna gör under tiden? Själv skulle jag förmodligen gå och ta en öl till.

När ljudet och beatet kommer tillbaka så märker man att även den här låten är väldigt repetitiv. Om du lade in några idéer till skulle det kunna bli riktigt bra tror jag, men du kanske vill ha det så här? Om det sedan är något för dagens dansgolv har jag ingen aning om.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Låter fint. Jag tror du kanske skall prova din musik på 99musik.se där det hänger folk som gör musik är lite mer experimentel jämfört med det här forumet. Drones och annat intressant. Om du inte redan hänger där förstås.

Inte för att det liknar drones men jag gissar att du kommer finna mer förståelse för ditt skapande där. 🙂

Jag gör ibland sånt här, vilket är ännu smalare än det du håller på med. Slumpgenererat stycke.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för all feedback! Det är sant att den är väldigt repetativ och monotom i det mesta. Men jag försöker allt mer och mer gå från det "klassiska" arrangemanget av en låt. Det jag vill fånga är mer en känsla! Tycker att det är kul att ni relaterar till filmmusik då jag lyssnar väldigt mycket på det samt får mycket inspiration från det.

Med "populära listor" menar jag inte listor med mainstream musik utan mer "konstmusik-listor" med många följare.

Men är som sagt tacksam för att ni tar er tid och lyssnar och tycker till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter fint. Jag tror du kanske skall prova din musik på 99musik.se där det hänger folk som gör musik är lite mer experimentel jämfört med det här forumet. Drones och annat intressant. Om du inte redan hänger där förstås.

Inte för att det liknar drones men jag gissar att du kommer finna mer förståelse för ditt skapande där. 🙂

Jag gör ibland sånt här, vilket är ännu smalare än det du håller på med. Slumpgenererat stycke.

Ska kolla in det forumet med en gång! Tack så mycket. Behöver kanske lite kritik från folk som lyssnar mer på konstmusik och klassiskt!

Ja, det var det men jag gillar det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...