Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Sitter just och håller på och rensar min gamla internet dator (snart sex år har den hängt med!), köpte en ny i fredags. Men den gamla rullar ju än, och jag hade tänkt ställa ut den i replokalen och ha som digitalporta (sitter ett EMU APS ljudkort installerat!). Men en del program verkar väldigt svåra att bli av med, t ex Outlook och Internet Explorer. Någon som har några bra tips på hur man gör? Hittar inga avinstalleringsfiler!

Annons
Posted

Gå in på kontrollpanelen>lägg till ta bort program>lägg till/ta bort windows komponenter och du är där 😉

Posted
Men en del program verkar väldigt svåra att bli av med, t ex Outlook och Internet Explorer.

Du tjänar inte mycket diskutrymme på att plocka bort dem. När Windows 98 kom byggde ju IE 4 till stor del på Windows filer... (Eller om det var tvärtom, dvs Windows är byggt på Internet Explorer. Hahahaha! ) 😉

Annars, spana in: 98lite och installera om burken! 😆

Posted

Ok, tack! Såg att det inte var så många MB, det är mer för själa-ron! 😕

XP-fråga; Går det att bli av med dom där pratbubblorna som dyker upp längst ner till höger hela tiden? (När man t ex är mogen för att bränna en skiva)

Posted
Men en del program verkar väldigt svåra att bli av med, t ex Outlook och Internet Explorer.

Du tjänar inte mycket diskutrymme på att plocka bort dem. När Windows 98 kom byggde ju IE 4 till stor del på Windows filer... (Eller om det var tvärtom, dvs Windows är byggt på Internet Explorer. Hahahaha! ) 😱

Annars, spana in: 98lite och installera om burken! 🙂

Så är det väl i princip?

I 95an så var explorer(utforskaren) och IE var för sig. Men i 98an så blev IE en integrerad del av 98an och fungerar både som gamla utforskaren och som webbläsare/utforskare. IE går i princip inte att ta bort utan 98lite som du nämner.

Ville bara förtydliga lite, om jag nu gjorde det. 🙂

Håkan