Jump to content
Annons

Håller på att bli galen på detta midi problem... Lösning?


prototyp

Recommended Posts

Hej!

Gick från logic till pro tools för ett par månader sedan,   älskar verkligen pro tools överlag men detta midi problem jag har gör att jag funderar på att gå tillbaka till logic så jag hoppas att någon kan ha en lösning på detta!

Det är så att när jag kör quantize midi så hamnar noterna man quantize'ar alltid pyyyyyyyytte lite före eller efter... Fattar verkligen inte hur detta är möjligt när man quantize'ar i bars... Då ska den ju för tusan kunna hamna exakt på strecket!

Problemet med detta är ju att varje gång noterna hamnar pytte lite före så försvinner dessa noter när man t.ex ska kopiera midi spåret i EDIT....  Har sökt som en dåre och det verkar som några fler har haft samma problem men aldrig hittat någon lösning..

Ni som använder pro tools och midi borde veta vad jag pratar om,  lite svårt att förklara...

Vill inte gå tillbaka till logic men snart är jag illa tvungen då det är sjukt oskönt workflow detta...

Tack på förhand! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pHISTERmILL (oregistrerad)

Håller med föregående att det låter precis som nån form av humanize funktion typ swing eller vad det nu kan kallas i PT. Brukar gå att ställa i procent hur tight det ska kvantiseras i en del andra program, där 100% är exakt kvantiserat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...