Jump to content
Annons

Cakewalk CA-2A free limited time


Neosus

Recommended Posts

Annons

Den ursprungliga!

Väldigt förtjust i CA-2a men aldrig testat Universal-varianterna. Vad skiljer dem åt? Gissar av frågan att döma att Collection måste vara nån form av rework eller revision då eller? *nyf*

[edit]: Känns som jag hittade svaret: Hårdvara kontra mjukvara :-)

Redigerat av van Caine
Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt trevlig plugg. Köpte Cakewalks RE-version RE-2A för några år sedan och har varit riktigt nöjd med den. Jag gjorde ett A/B-test mellan de olika mjukvarukloner jag har. Har ingen "äkta" Teletronix här. 

 

Waves behöver något högre gainvärde än Cakewalk, men ljudmässigt är de lika bra. Waves glänser lite i snäppigheten i Compressor-läget, men Cakewalk låter bättre när jag vrider emphasis mot HF. När jag ställer dem i limiter-läget har jag svårt att höra någon skillnad mellan Waves och Cakewalk.

IK Multimedias White 2A blir en liten besvikelse, den gainar tvärtom för starkt så den måste backas ordentligt. Även om jag inte rattar in någon reduktion överhuvudtaget tycker jag att det spricker lite ala "soft clip".

Line6... nej, det där låter inte bra överhuvudtaget.

Redigerat av Linus
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...