Jump to content
Annons

utbildning musikproduktion/ljudteknik?


flowerpower

Recommended Posts

Efter att inte ha något intresse för utbildningen i gymnasiet(elektriker) och snart 20 års krig med planera studier är det något jag verkligen har fastnat för vilket är musikproduktion/ljudteknik vilket jag även sysslar med på fritiden.

Vad jag ser i det är att det kan leda till ett brett sortiment med musik, film, spel och radioproduktion. Dock har jag ingen aning om hur utbildningar ser ut och därför vänder jag mig till er på forumet.

Jag har fastnat för studier i London och Los Angeles då det är stort där och har kollat närmare på utbildningar. Skillnaden verkar dock vara att utbildningarna är kortare i LA, de flesta under ett år vilket jag tycker låter lite om man får ut det på pappret.

I London har jag fastnar för Point Blank Electronic Music School: BA (HONS) music production & sound engineering degree på antingen 2 eller 3 år. Skolan går i samarbete med Middlesex University. Dom har även utbildning i LA men som högst i 6 månader. Har även hört bra om Icon Collective Music Production School i LA.

I sverige har kollat in lite på Studio Blue men som sagt, utomlands lockar lite mer.

Jag har inte kollat in allt för mycket men tänkte om någon här har erfarenheter ifrån utbildning i LA/London inom musikproduktion/ljudteknik?

Skulle vara väldigt tacksam för lite vägledning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter fantastiskt spännande!!!

Visst borde en längre utbildning vara bättre än en kortare. Men hur ska det finansieras? CSN eller annat? Dagens dollar-kurs är brutalt hög, och pundet är illa det med.

Jag kan inte uttala mig om de olika utbildningarna, men LA är troligen en mycket större utmaning, och kommer därmed ge andra erfarenheter och bli ett minne för livet.

Lycka till!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...