Jump to content
Annons

Synknings problem vid uppspelning


sanpera

Recommended Posts

Hallå....har ett synkningsproblem jag vill ha hjälp med. När jag spelar in 2 olika audio spår så synkar dom inte med varandra tidsmässigt när jag ska spela upp dom. Det ena spåret ligger ca 1/2 sekund efter. Vad hittar jag inställningarna som kan fixa detta.

tacksam för support och tips

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Menar du att du har spelat in ett spår först (t.ex. gitarr), och sen det andra (t.ex. sång)?

Isåfall tror jag det är en fördröjning (latency) pga dina ljudkortsinställningar.

Vilket ljudkort använder du? Har du använt det för inspelning tidigare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du att du har spelat in ett spår först (t.ex. gitarr), och sen det andra (t.ex. sång)?

Isåfall tror jag det är en fördröjning (latency) pga dina ljudkortsinställningar.

Vilket ljudkort använder du? Har du använt det för inspelning tidigare?

tack för svar...precis så menar jag....jag spelar tex in en girarr på track 1 och lägger sedan ett bas spår på track 2.....låter bra var för sej men när man spelar upp det ihop ligger basen ca 1/2-1 sekund efter och det går ju inte att använda och man ska ju inte behöva flytta ett ljud spår för att det ska synka rätt.... jag använder ett program som heter cakewalk sonar X1 LE och ett ljud kort som hetet scarlett 2i2 av focusrite....allt är nytt och inte använt innan. Detta är ju in en inställningsfråga men jag vet inte var eller vad jag ska ändra i ljudkortet....har du något tips...på 4sound kan dom inte cakewalk så dom kan inte svara på det på rak arm...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla på

https://www.cakewalk.com/Support/Knowledge-Base/Audio-Hardware-Setup-Guide?productId=CSEX100&audioDeviceId=239

Välj Focusrite Scarlett 2i2 bland ljudkorten.

Välj vilken version av Sonar som helst i den andra listan (X1 finns inte med, men jag tror det är likadana inställningar i alla versioner).

Då får du en guide till hur dina ljudkortsinställningar ska se ut i Sonar.

Innan ovanstående kan du väl dubbelkolla att du har installerat Focusrite-kortet på din dator enligt tillverkarens instruktioner.

Hoppas det hjälper!

Edit: Ok, ljudkort och version var redan valda i listan vid den länken som jag skickade. Jag trodde inte att mina val skulle följa med 🙂

Redigerat av Jayway
Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla på

https://www.cakewalk.com/Support/Knowledge-Base/Audio-Hardware-Setup-Guide?productId=CSEX100&audioDeviceId=239

Välj Focusrite Scarlett 2i2 bland ljudkorten.

Välj vilken version av Sonar som helst i den andra listan (X1 finns inte med, men jag tror det är likadana inställningar i alla versioner).

Då får du en guide till hur dina ljudkortsinställningar ska se ut i Sonar.

Innan ovanstående kan du väl dubbelkolla att du har installerat Focusrite-kortet på din dator enligt tillverkarens instruktioner.

Hoppas det hjälper!

Edit: Ok, ljudkort och version var redan valda i listan vid den länken som jag skickade. Jag trodde inte att mina val skulle följa med 🙂

Hallå igen,,,,,,1000 tack för ditt råd.....nu synkar det som det ska ! dagen ros till dej !

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...