Jump to content
Annons

Brusig irig mic field


Wernborg

Recommended Posts

Någon som har en IK multimedia iRig mic field? Har problem med min att kanal 2 brusar och har mycket lägre nivå. Kanal 1 funkar fint. Jag har fått den utbytt och den nya beter sig likadant, på tre olika IOS-enheter. Tänkte om någon har en likadan och kan berätta hur den funkar.

image.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har själv köpt och returnerat IK multimedia iRig mic field pga brus, höll på en hel dag i princip med olika appar, uppdateringar av firmware etc utan något resultat.

iRIg Mic Cast var bättre i mina egna tester. Och bättre än den interna micken i iPad Air2. Kanske är den inbyggda micken bättre på nyare iPhones och iPad så att det inte blir någon märkbar skillnad med iRig Mic Cast, vissa användartester indikerar det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet om du hade brus mer i kanal 2 också?

Nej det var lika brusigt på båda sidorna (Left/Right). Ljudet var diskantrikare vilket är bra men bruset var alldeles på tok för stort som sagt, kollade olika inspelningsnivåer, appar, iRigs egna app, uppdateringar av firmware etc, och på både iPadAir 2 och iPhone 5 utan något resultat. Konstigt nog var iRig Mic Cast (den billigare varianten med vanlig audi-kontakt) helt överlägset bättre än iRig Mic Field.

iRig Mic Field är ett av de sämsta köp jag gjort, men gick som tur att reklamera och returnera. Jag kan ha haft otur med mitt exemplar, men din fråga tyder inte på det..

Redigerat av laban1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...