Jump to content
Annons

Vilka DI till synthpark?


red_house_painter

Recommended Posts

DI var lite svårt att söka på då det var ganska kort.

Jag har en hyfsat stor synthpark som kopplas in i ett stitchsystem som sen går ut med en multikabel med allt nödvändigt kablage in till min studiosetup.

Jag har avvarat 3 kanaler på mitt audient asp 800 så allt allt alltid är inkopplat för synthar där. Audienten har 2 DI på framsidan men jag vill ha allt kopplat där bak. Allt i studion är ett plug n play så det ska vara smidigt att köra allt. Måste därför skaffa mig 3st DIs för syntharna.

En stereo di för mellotron och oberheim (swtichas med min box i synthparken)

Och mono di för trummaskin, mfb synth, logan osv... (samma där, switchas i synthparken)

Till min korta fråga... Vad för DI tycker ni jag ska skaffa? Det skiljer sig rätt mycket i pris mellan säg olika Radial passiva typ

Radial Engineering Pro D2 och Radial Engineering JDI Stereo. 1500kr kontra 3000kr

Gärna åsikter om detta.. Alltså en Stereo DI och en Mono DI

Har annars mängder med preamps jag hade kunnat köra men de kanalerna är "upptagna" och jag vill gärna köra keysen in i audient.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Annons

Är också i behov av att skaffa mig några DI till min synthsamling. Har kikat på Rupert Neves DI (RNDI) och Jensen Isomax, men det är ju ganska dyra burkar. Köpte ett par Lundahl DI-transformatorer för några år sedan, och tänkte försöka göra mig en egen DI-burk (skapar annan tråd för detta).

Lite OT: vad har du för stitchsystem? Har funderat på några olika lösningar för att slippa böket med att koppla in enskilda synthar varje gång de ska användas: typ patchbay, enklare mixerbord, ljudkort med många ingångar, etc.

Redigerat av Carl Lotus
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...