Jump to content

Feedback på ny låt!

ENAGE

Recommended Posts

Hej!

Jag hade verkligen uppskattat om jag kunde få lite ordentlig feedback på min senaste låt. Jag har jobbat på den i runt 1 månad och känner att jag inte kommer vidare med den, att den är "färdigutvecklad" eller hur man ska beskriva det. Samtidigt känner jag att det är något som saknas, kanske mer små detaljer, bättre mix eller liknanade. Har snöat in mig och hade verkligen behövt någon objektiv feedback, tack på förhand!

Niclas

https://soundcloud.com/enage-official/ethereal-original-mix

Hejsan

Lyssnar samtidigt nu som jag skriver. Låter bra!

37 sek in kommer samma synt tillbaka. byt ljud.

Plingeplonget som kommer efteråt är sjyst.

1:54 in tappar det fart men sen kommer det igång igen vid 2:30 och det är en bra bastrumma som ligger där. Skulle nog behöva lite mer skjuts.

Håller med om att det behövs sång eller nåt mer organiskt ljud

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Senaste foruminläggen

• Similar Content

• By johnnyM
      Hej,
      Det är på det viset att g-strängen på min annars så välljudande squier har börjat intonera dåligt. Tänkte därför byta strängar och passa på att fixa till det samtidigt men insåg då att skruvarna som justerar strängen sitter under själva strängen.

Squier kallar det för "Fixed 'Top Loader' Bridge" .
      Någon som vet hur man hanterar denna typen av stall? Just nu så är det enda sättet jag kan komma på att helt enkelt chansa och sedan sätta på strängarna, men det känns liksom inte rimligt…
    • By marrapirreparra
      Hallå hallå. För två år sedan gick min favoritgitarr sönder. Den for i golvet och blev halshuggen. Jag tog med henne till musikaffären för att kolla om den var värd att laga (hade en tidigare lagning vid huvudet). De sa att det inte var lönt.
      Min fråga till er är således, har ni någon erfarenhet av att laga en gitarr som tappat huvudet? Är det ens värt det?
      Eftersom det har gått två år och jag har kvar gitarren, antar jag att jag inte kan slänga den.
      Tankar? Åsikter?
    • By campttex
      Hejsan!
      Jag har spelat gitarr i 3 år nu (är självlärd) och känner att det är dags för att byta upp mig från min trogne gitarr. Just nu har jag en Jason som jag slog till på för 1500 kr i ett s.k "startpaket för nybörjare". I och med att jag anser mig själv att ha utvecklats från nybörjare till, jahh någonting, så är det dags för en uppgradering helt enkelt.
      Som nämnt i rubriken, jag har en budget på 12000kr att jobba med. Hittills, på egen hand, har jag kollat mycket på märken såsom Yamaha, Taylor och lite Martin. Taylor 214ce är den gitarr som är mest tilltalande just nu, men eftersom jag egentligen inte kan så värst mycket om gitarrer vänder jag mig till detta gitarrforum där folk är förhoppningsvis kunniga :-)! (Mitt första inlägg ever)
      Jag har läst att det är bra att försöka få "solid trä" på alla möjliga punkter på gitarren, men vet ej om detta är möjligt med tanke på min budget och mina krav:
      Mikrofon (går att koppla in gitarren till en förstärkare)
      Cutaway
      Stålsträngad (6-strängar)
      Helst rosewood
      OBS: Gitarren ska användas till youtube, "hemma klinkande" och skolkonsert!
      Vet ni några bra märken/modeller, vad som helst egentligen, så får ni mer än gärna skriva en kommentar till detta. Jag är öppen för alla möjliga förslag! Jag kommer aktivt svara alla som skriver 🙂
      Skriv gärna vilka erfarenheter ni har haft med era gitarrer som ni ägt och vad ni tycker om dessa?
      Ta fram den inre gitarrnörden inom er hehe 🙂
      Tack så hemskt mycket på förhand för svar!
      Uppskattar detta verkligen.
    • By Ellen Sandberg
      Jag har precis införskaffat mig en portastudio, närmare bestämt en zoom r16 och en mikrofon. Problemet är att det inte kommer något ljud från mikrofonen. Jag har kopplat in den i input nummer 5, tryckt på phantomen, försökt spela in och använt fungerande hörlurar. Vad gör jag för fel? Hjälp!!!!! 
    • By zleezy
      jag har köpt en onyx 1640 men insåg att om jag vill streama mina 16 kanaler till datorn så görs det utan EQ...såg att det finns ställen i usa som kan modda så att eq kommer med till firewiren undrar om någon här vet någon som kan göra det i Sverige?
  • Senaste låtarna

• Utvalda pressmeddelanden

• Who's Online (See full list)

• There are no registered users currently online
  • Create New...