Jump to content
Annons

Nura: Hörlurar som anpassar sig efter din hörsel?


Jon Rinneby

Recommended Posts

Annons

Jag fick frågan om dessa på FB, så jag kan lika gärna kopiera in mitt svar här också:

När man gör kliniska hörselundersökningar, så använder man ju otoakustiska emissioner för att diagnostisera - men alla utprovningar kräver också subjektiva hörseltester (alltså där patienten måste ge respons), så jag tror knappast att man kan göra en så perfekt fungerande helautomatisk sådan justering, som de påstår...

Sedan är det inte vidare bekvämt att ha in-ears och dessutom kåpor utanpå det - men det är kanske en annan aspekt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skrev ett långt, detaljerat och ordrikt svar - som ingen jävel kommer att orka läsa.

Så, här kommer den kondenserade versionen: det här är en kul ide, men man kan i dagsläget inte använda sig av fenomenet otoakustiska emissioner för att i detalj kartlägga någons hörsel på det här sättet. Tyvärr.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skrev ett långt, detaljerat och ordrikt svar - som ingen jävel kommer att orka läsa.

Så, här kommer den kondenserade versionen: det här är en kul ide, men man kan i dagsläget inte använda sig av fenomenet otoakustiska emissioner för att i detalj kartlägga någons hörsel på det här sättet. Tyvärr.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...