Jump to content
Annons

Jag vill Gjuta mina öron för IEMs vart gör man det ?


Ekstasis

Recommended Posts

Nu är det så att jag har ovanligt små öro, vilket gör det omöjligt att hitta IEMs som passar, och jag vågra framförallt inte lägag mer än 200 kr på ett par IEMs som inte passar, så jag har funderat på att gjuta mina öron så jag kan få specialanpassade IEMs.

Jag bor i Karlstad, vart kan man göra detta någon som vet ?

Och vad kostar det ?

Och hur funkar det när man har gjutet det får man någon sorts recept på papper med alla dimensioner ? eller får man den gjutna biten bara rent fysiskt ?

Jag tänkte rent praktiskt hur det funkar om jag tex vill beställa ett på gjutna in ear lurar från usa tex... och man har bara har ett orginal av den gjutna delen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har gjutna hörselskydd, fick gjuta på sjukhuset i Karlstad. Sen skickades avgjutningen till Bellman & Symfon (bellman.com).

Efter någon vecka eller två damp hörselskydden ned i brevlådan. Är mycket nöjd med passform och funktion. Bellman & Symfon har säkert någon lösning för IEM också.

Hoppas detta kan vara till någon hjälp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har gjutna hörselskydd, fick gjuta på sjukhuset i Karlstad. Sen skickades avgjutningen till Bellman & Symfon (bellman.com).

Efter någon vecka eller två damp hörselskydden ned i brevlådan. Är mycket nöjd med passform och funktion. Bellman & Symfon har säkert någon lösning för IEM också.

Hoppas detta kan vara till någon hjälp.

och man får bara ett exemplar av sin avgjutning ?

Det bästa vore ju om man kunde få den digital så man skriva ut med 3D skrivare osv i framtiden. Ska kontakta sjukhuset om det...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har också Bellman & Symfon gjutna hörselskydd med 25 dB dämpningsfilter. Väldigt nöjd med dessa och dom sitter som en smäck.

Köpte även deras hörlurslösning som sätts i proppen istället för dämpningsfilterna. Måste tyvärr säga att jag är besviken på ljudkvalitén i dessa, så jag har knappt använt dem. Men det kan ha varit så att jag fått ett måndagsexemplar, köpte dessa billigt i uppackat format på en ljudmässa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har också Bellman & Symfon gjutna hörselskydd med 25 dB dämpningsfilter. Väldigt nöjd med dessa och dom sitter som en smäck.

Köpte även deras hörlurslösning som sätts i proppen istället för dämpningsfilterna. Måste tyvärr säga att jag är besviken på ljudkvalitén i dessa, så jag har knappt använt dem. Men det kan ha varit så att jag fått ett måndagsexemplar, köpte dessa billigt i uppackat format på en ljudmässa.

Jag fick med lurarna gratis när jag gjöt bellman lurar förra året. Och ja, de lät tyvärr väldigt dåligt. Synd då ideen i sig är bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...