Jump to content
Annons

Likvärdig plugg Fabfilter Pro-Q 2


evilrocker

Recommended Posts

Annons

Tack, jag gillade att man kunde isolera en frekvens och bara höra den, tänkte det var käckt när klipper bort problemfrekvenser, finns den funktionen på de andra ni har föreslagit?

Den finns i GlissEQ vet jag säkert. Kommer inte ihåg om CurveEQ också har den. Men det är ju bara att ladda hem demon och testa! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Mequalizer tycker jag är grym när jag gör effekter eller extrema ljud. t.ex när man snabbt och enkelt vill ändra eqn eller om man notchar och peakar eller filtrar. har en bra analyzer också samt är helt gratis. Har en rad andra funktioner också. rekommenderas! 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
Die Hard (oregistrerad)

Pro-Q verkar vara populär även bland många proffs. Svenska Kilohearts har väl någon liknande EQ om jag inte minns fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Flux Epure och Eiosis AirEQ Premium ligger bäst till för mig just nu. För två år sen när jag skrev mitt första inlägg så var Pro Q2 det bästa jag kunde hitta, men nu har den mest halkat ner till "hygglig". Till mastering gillar jag den inte alls.
Håller på att testa ut Nuendos/Cubases nya Frequency nu åsså.  Bara haft "nya" Nuendo 8 i två dagar så har inte fått så mycket tid att lyssna ordentligt, men hittills verkar den ganska imponerande för att vara en inbyggd plugg!

Link to comment
Dela på andra sajter

På 2016-06-14 på 23:12, Die Hard säger:

Skulle slå ett slag för air eq. Har funktioner som inte andra har. https://www.youtube.com/results?search_query=air+eq

Haha, nu ser jag att du dessutom skrev samma sak inte ens ett inlägg under mitt förra redan! Grymma grejer, väldigt ren diskant vad jag kunnat bedöma hittills ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)
7 timmar sedan, Casperfren säger:

Den lät väldigt bra. Hur ligger den till CPU mässigt?

Väldigt cpu snål.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...