Jump to content
Annons

Första verkanmälan på Stim - hjälp


YourNeighbor

Recommended Posts

Ber redan nu om ursäkt ifall jag valde en konstig avdelning att lägga ämnet i...såg ingen annan jag tyckte passade mycket bättre...

Har under ett tag fått ut min musik på Spotify och liknande via aggregatorn Symphonic Distribution. Nyligen anslöt jag mig till Stim och ska nu göra min första verkanmälan. Under processen fick jag några funderingar:

1. Jag är den enda som har varit involverad i musikskapandet. Jag är väl vad man skulle kalla för en "EDM producer" som bara sitter i sin enkla hemmastudio. Då är det väl rimligen "Kompositör" jag ska välja som roll? Finns inte så mycket å välja på, men vill bara vara helt säker...

2. Är det faktum att jag använder en aggregator för att få ut min musik någonting jag bör ta hänsyn till när jag ska skriva in de procentuella andelarna jag ska få? Eller ska jag bara skriva 100% i både "Utf %" och "Mek %" eftersom jag är den enda som skapat verket? Eller hur ska jag tänka?

3. Den sista funderingen är bara hur Stim vet att de hittat rätt verk? Det enda jag skriver in är ju titeln på verket och verkets längd om jag vill. Hur vet de exakt vilket verk det handlar om? Det kan ju finnas andra verk och musikskapare som heter likadant...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...