Jump to content
Annons

Hörsel varierar beroende på om jag har käken öppen eller stängd ?


Ekstasis

Recommended Posts

Hörsel varierar beroende på om jag har käken öppen eller stängd ? är detta något ovanligt ?

Jag åt mat samtidigt som jag hade hörlurar idag och det gick i stort sett inte att lyssna när käken är stängd är det som man har ett lock för örat där all diskant försvinner Är dett vanligt något man kan göra för att råda bot på det ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja men man vill ju inte behöva sitta med öppen mun hela tiden när man lyssnar på musik ?

Hädanefter får du uteslutande lyssna på musik som får dig att tappa hakan, så är problemet löst. Skäm åsido. Det låter som du spänner dig? Självklart ska du inte behöva sitta med öppen mun. Nack och käkmassage rekommenderas. När rensade du senast öronen på vax hos läkare? Kan vara så att örongången öppnas upp lite så att eventuell vaxpropp inte blir lika tydlig, när du gapar.

mvh Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det så extremt jämt, eller mest nu? Skulle ju även kunna vara en lättare infektion som får örongången att svullna upp annars.

Revaxör är ett trevligt preparat att använda då & då som komplement till Jons förslag. Luktar vidrigt, men rensar ur öronen grymt och skadar inte själva örat på nåt sätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag hade tinitus förut som läkaren sa kunde bero på käkarna han gav mig en övning man kunnde göra innan man gick och la sig för att mjuka upp är inte riktigt säker på hur det hela hänger ihop med örat och hörseln dock men var flera år sedan jag gjorde något sådant.

Men har i flera år alltid tyckt jag hör mer diskant om jag har käken öppen

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt fenomen

så om du har munnen öppen och sätter för handen ,låter det då som en waw waw pedal?

eller det är typ bara när du äter.

ja blir fan som en wavwav pedal, är precis som något ligger i kläm eller något är som sagt lite osäker på örats anatomi men jag vet att tinitnus kan vara kopplat till om käken någon som är mer insatt får gärna beskriva

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har något liknande men bara när jag använder lurar av typen inear. trycker jag in de för långt slår det lock och mina steg(när jag går) dundrar som fn

Jag hör det barai hörlurar lyssnar jag i högtalare hör jag inte...

Antar att det är någon specifk frekvens i diskanten kanske ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hör det barai hörlurar lyssnar jag i högtalare hör jag inte...

Antar att det är någon specifk frekvens i diskanten kanske ?

Slutna lurar?

Ibland när jag är förkyld känner jag liknande, lyssna på köksfläkten medans man tuggar på nåt som ger motstånd kan vara underhållande!

Inte testat att gå till doktorn för det? Har du haft det så länge så kanske inte cortison kan göra så mycket, men de kanske åtminstone kan finna vad det beror på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Slutna lurar?

Ibland när jag är förkyld känner jag liknande, lyssna på köksfläkten medans man tuggar på nåt som ger motstånd kan vara underhållande!

Inte testat att gå till doktorn för det? Har du haft det så länge så kanske inte cortison kan göra så mycket, men de kanske åtminstone kan finna vad det beror på?

Jo det är slutna lurar iofs, ett bara DT1350

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...