Jump to content
Annons

Är "i:et" i Ultrasone 2900i värt 800kr extra?


misantrop22

Recommended Posts

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Ja självklart. En till bokstav kostar ju extra. 😆 Nä vet inte allsMen har du ingen butik du kan besöka och jämföra? Har ett par ultrasone utan i alla fall och de är väldigt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ett par ProLine 550, med ett I - en av de bättre lurar jag jobbat med. Jag kan tänka mig att ett par 2900i låter grymt. Mina var nedsatta från 2500,- till 1400,- på MUG i Göteborg.

mvh/Peter

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla svar 🙂 lyckades hitta 2900i till i princip samma pris som föregångaren. Nu ligger de hos ombudet å väntar på att bli hämtade!

Ny fråga. Är det ett externt ljudkort eller en hörlursförstärkare som gäller till dessa lurar? Tänkte mig en budget på runt tusenlappen. Till en macbook.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

För en tusing är det bortkastat köpa en hörlursstärkare. Du måste upp mer än så för att det ska vara värt lägga till en extern hörlursförstärkare till ljudkortet. De allra billigaste ljudkorten har oftast ingen vidare hörlursstärkare inbyggt heller. Viktig del kolla upp om du ska köpa ett externt ljudkort. De är givetvis inte i klass med dyra externa men de duger.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...
Hammurajen (oregistrerad)

Är sugen på nya lurar för att mixa i och Ultrasones är fortfarande bland de mest intressanta. Har dessvärre ingen möjlighet att lyssna själv utan får gå på andras omdömen.

Åtta månader sen någon skrev något i denna tråd. Ingen som har haft möjlighet att jämföra 2900:an med eller utan "i" än? Går det höra någon skillnad?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...