Jump to content
Annons

Betonggolv i inspelningsrum


Nikk Dust

Recommended Posts

Hej! I dag har jag en matta man kan ha på balkong osv, i inspelningsrummet.

Det är ett gjutet betonggolv. Men jag börjar undra om inte ett laminatgolv skulle vara bättre, dels för utseende men mest föt ljudets skull.

Vad tror/vet ni om denna ide' ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pHISTERmILL (oregistrerad)

Laminatgolv borde ge en bättre klang i rummet än betong. Och en bättre miljö. Tänk på att fuktsäkra och bygga så det ventileras under golvet bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

pHISTERmILL (oregistrerad)

Ja antingen låter du fukten vandra upp i trägolvet vilket förstör det, eller så lägger du plast mot fuktig yta som aldrig blir torrt eller vädrat. Där trivs nog bl a mögel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Trä i kallarlokaler är väl normalt ansett för att vara mindre bra så god ventilation är nog ett måste. Oavsett om det är källare eller ej så gäller nog samma tänk vid gjutna golv i alla fall om det är platta på mark. Själv har jag såna där kvadrater med nåt slags ädelträ som sitter på en plastunderdel i min tvättstuga men om det har några bra akustiska egenskaper vet jag inte. Det blir ju en massa damm under där på sikt så det kanske kan hjälpa till haha. Dom säljer såna paket över allt för nån hundring för fem stycken eller nåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...