Jump to content
Annons

vad är bästa tillägsprogramet för channelstrips? (logic)


lingah

Recommended Posts

jag vill ha mer synthljud (channelstrips) än dom som finns i logic att skapa modern kommersiell pop musik…så vilket tillägsprogram ska jag skaffa , och vilket är lättast för jag är inget proffs i logic så behöver nått som inte är krångligt.

har hört att omnishphere är bra och kontakt 5…men vad är skillnad mellan dom och vad är lättast?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pme (oregistrerad)

Det finns ganska stora likheter mellan kontakt och omnisphere men också stora olikheter. Kontakt är bäst på att hantera akustiska instrument som pianon och orkester ljud. Medans omnispehere är mer direkt riktigt bra synth och försöker inte luras att vara något annat än synth. Kontakt behöver också en hel del extra ljudbibliotek för att komma till sin rätt. Så för mig låter det nog som om det är omnisphere du ska ha.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Omnisphere har ett stort preset bibilotek (12000 färdiga) men det finns också stora möjligheter att göra egna ljud. Kolla in youtube.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Det är plugins du menar förmodar jag för en ny kanal är ju bara att skapa i programmet. Det finns för midi instrument som syntar trummprogram etc och analog audio som för sång, bas och elgura. Dom flesta kanske alla har färdiga presets både dom som följer med Logic och dom man får köpa. Det kan bli lite rörigt att förstå sig på också då en del midi instrument använder sig av samplad analog audio som ligger i bibliotek som programmet hämtar in när det spelar upp noter/toner

Link to comment
Dela på andra sajter

ja det är nog plugins ..alltså till mitt midi piano som jag vill ha mer ljud till…men jag tycker inte att det är tillräckligt med dom ljuden som finns i biblioteket om det inte ligger på ställen so m jag inte hittat än…men vart köper man såna då om man vill komma billigare undan än att köpa ett tilläggs program för över 3000?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du säker på att du vet skillnaden på channelstrip settings, Instrument och plugin? Frågar för jag har sett flera fall där folk sitter och endast laddar in Logics channelstrip settings utan att fatta att man kan ladda in plugins och mjukvaruinstrument själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...