Jump to content
Sign in to follow this  
Jonnie

Låtskrivare/Artist söker upcoming producent. Radio/Pop

Recommended Posts

Hej!

Jag och min låtskrivar-partner har sedan i höstas skrivit och delvis producerat enkla men hyfsat genomarbetade låtar och arrangemang.

Vårt mål har varit att ta fram tydliga demos för att sedan hitta ett lämpligt samarbete där vi tillsammans kan förädla våra utkast till en färdig produkt.

Ingen av oss besitter några särskilda tekniska kvalitéer när det kommer till musikproduktion. Vi klarar att spela in under enkla förhållanden och i alla fall få ner arrangemangstankar och ljudbildsidéer i datorn. Hur detta låter kan ni höra nedan.

https://soundcloud.com/mile-high-moon/rwtc-demo1

https://soundcloud.com/mile-high-moon/come-back-to-you-demomp31

https://soundcloud.com/mile-high-moon/edge-of-the-atmosphere

Utan ekonomisk backning är det svårt att promenera fram till Jocke Åhlund eller Max Martin och be om hjälp.

Därför vänder vi oss till dig som har de ljud och produktionstekniska kvalitéer som vi saknar, men som kanske inte riktigt har hittat rätt i låtskriveriet.

Vår vision är att få fram välljudande produktioner som antingen håller för officiell release eller som kan fungera som kvalitativa demos för vidare pitchning mot branschfolk.

Vi vill poängtera att vi söker dig som brinner för att skapa popmusik, som lägger ner all sin vakna tid på det du älskar att göra. Vi har inga pengar att erbjuda, men låträttigheter och möjligheten att hoppa på tåget.

Låter det intressant så hör av dig! Antingen här nedan eller på mail; jonnieutanh@gmail.com

Edited by Jonnie

Sångaren låter lite skitnödig, sen tycker jag det låter lite gammaldags om låtarna, men det kanske är meningen?

Sköna låtar! Jag får lite The Killers-vibbar av sången.

Lycka till, hoppas ni hittar ett bra samarbete! :)

Vart i Sverige finns ni?

Hej, jag försöker hitta fler som vill samarbeta med mig, jag producerar och spelar in hemma i studion, allt från rockband till edm. Kolla in Jelipro.com. Där finns lite demos på vad jag gjort. Ska försöka lägga upp mer demos allt eftersom.

Mvh / Jesper

Hej jonnie! Har ni lust att skicka stems alltså alla spåren till valfri låt i wav så kan jag göra en mix och se om ni gillar det? Pm i så fall. //Anton