Jump to content
Annons

Hörlurar för både mixning och hemmabruk?


jonta

Recommended Posts

Hej!

Jag heter John och har ett litet hemmabygge. Ingen professionell studio utan lite mer "spela in mitt eget av hyfsad kvalitet". Har inte alla pengar i världen och låtar efter ett par sköna hörlurar. Har köpt Pro Tools som jag betalar månadsmässigt och har en telecaster samt väntar på min mick ifrån Thomann.

Iaf. Vill köpa ett par bra hörlurar som jag både kan ha hemma och njuta av musik med men som även går att använda för mixning. Hittade denna:

http://www.savly.se/beats-by-dre-studio-tradlos-metallic-for-1990-kr-inklusive-frakt/

Men osäker på om den duger då jag inte har erfarenhet av detta innan. Kört på ett par Sennheiser tidigare men de började ge kasst ljud förra månaden och sedan har det bara blivit värre.

Tacksam för feedback :-)

/John

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ämnet har diskuterats i massor på forumet. Ska du ha en lur att jobba med ska du välja någon annan. Jag använder bland annat ATH-M50.

Nu såg jag att det stod "Studio" på dem. Kanske är de bra för mixningsarbete då? Vet ej. Noise cancelling och trådlösa... Är du i farten och på stökiga platser kan det finnas en poäng.

Redigerat av Radiogossen
Link to comment
Dela på andra sajter

Beats är bara hypade helt utan grund. Allt är överdrivet i dem framförallt basen. Ett par hörlurar du skall hålla dig ifrån om du uppskattar ärliga och detaljrika hörlurar.

Öppna hörlurar är att föredra i ditt fall. I nedan lista finner du de mest populära.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?&b=s268306194#rparams=b=s268306281

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...