Jump to content
Annons

Mix/producing av spelmusik


ohdaesu

Recommended Posts

Hejsan!

Jag håller på med ett indiespelsprojekt som jag planerar publicera på Greenlight(Steam) inom en snar framtid.

Jag gör programmering, grafik och melodier till detta, och behöver hjälp med produktion av dessa melodier,

samt ljudeffekter till spelet.

Har du erfarenhet av mixande och/eller ljudeffekter och tycker detta kan vara intressant så skriv gärna tillbaka här eller messa!

Det är ett plus om du bor i skåne.

/Christian

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons

Hej Christian!

Jag är utbildad musikproducent och har drivit egen musikstudio i snart två år.

Då jag sysslat en del med spelmusik tidigare lät ditt projekt intressant.

Vad är tanken med spelet? Är det på en hobbynivå det ska släppas och hur kommer det exponeras mer konkret?

Hur tänker du dig själva musikskapandet, är det melodier som bara ska ljudläggas eller mer omfattande musikbakgrunder som ska skapas?

Berätta gärna mer om ditt projekt, så hörs vi framöver!

Med Vänlig Hälsning, David

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan David!

Jag sitter med spelet 10-14 timmar om dagen just nu, så för mig är det inte på hobbynivå, men jag vet likväl om vilket riskprojekt det är. Jag kommer att försöka släppa det på Steam via Greenlight (dvs. sälja det), sen får vi se hur långt det bär. Exponeringen kan med andra ord bli allt från ingen till enorm beroende på hur bra det går på Greenlight och sedan Steam. Jag kommer vara klar att släppa en introduktionsvideo på Greenlight inom förhoppningsvis 2 månader.

Rekommenderar dig att kolla Greenlightsidan för att titta på vilka spel som blir "Green-lit", dvs de som går igenom till att säljas via Steam, som är den största spelsidan på internet. Jag skickar gärna några skärmdumpar på spelet så du kan göra en ytlig bedömning, och hör även gärna på några av dina tidigare låtar.

Jag gör själv melodier till spelet, men vill ha ett samarbete med någon jag kan bolla idéer med och som kan producera musiken med hjälp av de melodierna. Jag är öppen för olika idéer och stilar.

Jag kommer inte kunna erbjuda något mer än en lätt ersättning för arbetet, utan är intresserad av att samarbeta med någon som tror på projektet men ser det som en longshot.

Maila: ohdaesu@hotmail.se med exempel på det du producerat om du tycker det verkar intressant, så skickar jag skärmdumpar på spelet, så kan vi fortsätta diskussionen där!

Mvh

Christian

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...