Jump to content
Annons

skaffa counterweights till K&M mic-stativ? var?


Recommended Posts

Behöver ha 3st counterweights till mina K&M 210/9 stativ som har teleskop-boom vilket antagligen gör att K&Ms egna counterweight inte funkar eftersom det bara går att ha på one-piece-booms..

Ska man istället göra sådana själv och hur ska man isåfall göra? annars tips på var jag får tag i sådana som funkar till teleskopmodeller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Finns att finna hos amazon. Vilken diameter har du?

bra fråga, är inte i lokalen nu och har inte mätt men kollar lite på amazon och alla sådana där. borde inte frakten bli lite bananas mycket om man skulle köpa 3st counterweights jämfört med för vad man faktiskt köper?

K&M har ingen info på deras sida. sedan minns jag inte om man kan "skruva" bort handtaget på dom men jag tror inte det går. Så det får kanske bli en sådan med en låsningsmekanism (kläm-funktion) eller vad man ska kalla det.

Känns bara som om man borde kunna få tag i det på lättare sätt! Dessutom vill man komma åt lite längre bak på micstativen. Jobbigt att hålla på med stereobandmickar och coles som tajt överhäng. Sådana där stativ med rak bom med counterweight är bara jobbigt

Link to comment
Dela på andra sajter

beställde 3 st sådana här "Manfrotto 172" från cyberphoto i umeå.

3lbs dvs 1,3kg styck som säkert kommer passa mina Coles 4038 (1.08kg utan hållare) och min blackspade som säkert väger där någonstans.

kan vara tips för andra. kostade under 800kr för alla 3 inkl frakt.

8024221018943-r1.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...