-
Senaste foruminläggen
-
-
Similar Content
-
By David Henriksson
Göran Eriksson har spelat med stora delar av Sveriges artistelit under de senaste 25 åren. Han har bland annat varit Jill Johnsons kapellmästare. Studios bloggare David Henriksson fick en pratstund med honom om att hitta sin egen musikaliska röst, sätt att aktivera sig under musikaliska lågsäsonger eller när inspirationen sinar, gehör/musikteori/notläsning, aha-upplevelser som kan få en att förstå musik på nya sätt och fler intressanta ämnen som kan vara givande för dig – oavsett vilken funktion eller relation du har till musik.
Läs mer om Göran Eriksson på Thyras officiella hemsida, Facebook-sida eller Instagram-sida.
Och snart blir det mer! Nästa videointervju publiceras den 24 juni med basisten och Grammy-prisvinnaren Victor Brodén.
Den här videointervjun är sponsrad av EBS Sweden
-
By David Henriksson
Folkmusikern Roger Tallroth, främst känd från gruppen Väsen, har turnerat världen över och hans unika sätt att stämma gitarren har bildat skola. Han berättar här om hur han gör för att hitta sin funktion i olika musikaliska sammanhang, sitt sätt att planka och memorera material när tiden är knapp, hur han fortfarande kan hitta tillbaka till inspirationslusten från barnsben och en mycket mer. Passa på att ta till dig av många kloka ord från denna stilbildande musiker!
> Prenumerera på podcast
> Lyssna på avsnittet som podcast
> Samtliga poddavsnitt
Video you Youtube:
Den här videointervjun är sponsrad av EBS Sweden
-
By GoldToazt
Hej!
Tänkte jag skulle göra ett försök här på forumet att hitta någon sångare. Som titeln lyder så söker jag en singer/songwriter. Samarbetet sker genom internet så egen inspelningsmöjlighet måste finnas. Vilket jag hoppas inte ska vara något problem.
Jag är själv producent och har producerat musik i ungefär 5 år. Jag producerar mestadels musik i genrerna klassisk progressive house (deadmau5/Kaskade) och Melodic House (Lane8/Anjunadeep) och ofta blir det en mix av båda två.
Det är givetvis ett stort plus ifall du redan känner till genren men jag skulle beskriva sångstilen som väldigt clean utan att vara någon expert.
Samarbetet kan ske på två olika, där jag antingen kan skicka en färdig låt som du spelar in vocals till eller ifall du redan har kompletta vocals så går det också utmärkt för mig att skapa en låt utifrån det. Vilken av de två alternativen som väljs är mest upp till dig.
Har säkert missat lite information men om ni är intresserad eller undrar något så är det bara höra av er 🙂
-
By ericlundberg
Vi har en stor studio där vi sitter sju stycken producenter och låtskrivare.
Vi har kontakter med flera major-bolag och skriver låtar på request till båda svenska och internationella artister.
Vi börjar få in förfrågningar och känner att vi måste testa nya låtskrivare som kan komma med idéer och demos som vi sedan kan producera ihop till färdig produkt.
Vi testar gärna utomstående låtskrivare, så länge det finns en vilja att lyckas att skriva stora kommersiella hitlåtar. Du behöver inte leverera perfekt sång eller produktion, låten är viktigast!
Hälsningar
-
By Vintersol
Vi är en producent och en clean-sångare som söker någon i skrikstil med Northlane, Architects, Stories, In Hearts Wake etc. Helst inga "emofry's"/deathcore/inhale. Gärna entusiastisk tillsvidare med tillgång till egen inspelning eller studio och får gärna vara engagerad i textskrivande.
Demo Teaser: https://bit.ly/2wmDWGD
-
-
Veckans populäraste ämnen
-
Senaste låtarna
-
Free
-
Free
-
Free