Jump to content
Annons

Cubase hänger sej med Ezdrummer[LÖST]


MRS8

Recommended Posts

Har kört cubase elements 7 och ez drummer under ett par år. har alltid fungerat bra för mej till förra veckan. Upptäckte att cubase hänger sej när jag laddar ett projekt som har ett spår med ezdrummer. om jag startar ett nytt projekt och sedan väljer att göra ett instrument track med ez så hänger sej cubase då också.

har provat att ominstallera både cubase och ez drummer, har även provat med ett demo på ez drummer2 med samma resultat.

om jag tar bort ezdrummer.dll går det att öppna vilket projekt som helstcubase klagar då över att den inte hittar ezdrummer men det går att öppna.

jag kör 64-bitar och windows 10(bytte från 7 pro före jul)

Är tacksam om någon har nått eller några tips eller har haft samma problem. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på härnäst.

life sucks 🙁

Redigerat av MRS8
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Även jag har haft lite trassligare med Cubase efter uppgraderingen till Windows 10. Hittar dock inget mönster, utan det är bara att försöka om och om igen, samt starta om datorn ett antal ggr. Rätt enerverande att det kan ta 20 minuter att bara komma igång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp en UPS med åskskydd och låt allt stå igång för jämnan... 🙂

Är EZDrummer också 64 bit? Jag tyckte att Cubase 8 var sjukt instabilt. Tills jag tog bort alla 32 bit-pluggar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp en UPS med åskskydd och låt allt stå igång för jämnan... 🙂

Är EZDrummer också 64 bit? Jag tyckte att Cubase 8 var sjukt instabilt. Tills jag tog bort alla 32 bit-pluggar...

ja, ezdrummer är 64bit. jag kör cubase elements 7. tycker inte det varit instabilt men nu kraschar den så fort jag lägger till ett spår med ezdrummer, det händer inte ibland utan alltid!

vad skulle en UPS hjälpa mej med? har inte haft strömavbrott i modern tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Löst!

tog först bort allt som hade att göra med ezdrummer. installerade sedan den version som finns på toontrack och installerade INTE den senaste uppdateringen (som inte innefattar windows 10, utan 7,8)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...