Jump to content
Annons

Mfb Tanzbär>Logic X


Samhället

Recommended Posts

Hej!

Jag är lite ny på det här så jag ska försöka att inte dumförklara mig.

Har sedan två dagar använt Mfb Tanzbär och nu vill jag prova att spela in den i datorn. Den har 14 trumljud fördelade på 6 st individuella outputs. Såhär står det i manualen ang. outputs.

"Tanzbär features one main audio out and six additional instrument outs. The latter are

stereo jacks which put out two instrument signals each - one on each channel (except the

Clap – this is a stereo sound). Please hook up the outputs with insert cables (Y-cables).

For Clap, please use a stereo cable.."

Mitt nästa inköp blir en mixer då jag inte äger någon för tillfället, och hur det ska kopplas förstår jag någorlunda änsålänge. men. Det som gör mig aningen fundersam är hur en mixer med X antal kanaler kan skicka ljud till olika spår i datorn, som bara har en ingång? 😲 vad behöver jag mellan mixern och datorn? och sist men inte minst, vilken typ av mixer behöver jag?

Redigerat av Samhället
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

För att spela in stereosignalen från din externa burk behöver du ett ljudkort med minst 2 ingångar.

För att spela in 6 separata stereo-signaler behöver du ett ljudkort med minst 12 ingångar.

För att göra detta behöver du ingen mixer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...