Jump to content
Annons

Presonus HP60 + saffire pro 26 i/o ?


Twanger

Recommended Posts

Hej!

Planerar att skaffa en presonus HP60 headphone amp, men jag funderar på om det funkar att koppla den till mitt saffire pro 26 i/o?

http://www.presonus.com/products/HP60/features

 

Om ni kollar på inputs/outputs så har hp60 något som kallas för "6 unbalanced stereo ¼” external analog line inputs (1 per channel) for “more me,” with trim controls"

Jag funderar på om det går att koppla tex en utkanal från mitt saffire, in i en av dom?

Utgångarna på mitt saffire är enligt manual: "Line level 8 x 1/4” TRS Jack”

https://global.focusrite.com/…/saffire-pro26-user-guide-eng…

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Annons

Det är ju monutgångar på ljudkortet, så du får ju koppla 2 utgångar från kortet till en ingång på hp60:an.

...

Jag funderar på om det går att koppla tex en utkanal från mitt saffire, in i en av dom?...

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag har förstått det rätt så behöver jag då en sladd som är stereo (trs) i ena änden (som går in i presonus). I andra änden ska den splittras till två telesladdar, men det jag undrar då är: ska dom två telesladdarna vara TS eller TRS? Eftersom utgångarna från saffire är "balanced mono" så bör det väl vara två TRS jag ska ha?

Tacksam för svar!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag har förstått det rätt så behöver jag då en sladd som är stereo (trs) i ena änden (som går in i presonus). I andra änden ska den splittras till två telesladdar, men det jag undrar då är: ska dom två telesladdarna vara TS eller TRS? Eftersom utgångarna från saffire är "balanced mono" så bör det väl vara två TRS jag ska ha?

Tacksam för svar!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...