Jump to content
Annons

wav fil börjar tidigare än mp3


prototyp

Recommended Posts

Hej!

Okay så idag blev jag klar med en super bra låt som är inspelat över en stereo fil (beat) och då jag blev så taggad när jag fann detta på youtube spelade jag in min låt över mp3 versionen då jag inte orkade vänta på att få kontakt med producenten... Allt var klart och jag betalade för en lease av beatet för att få omastrad version i stereo wav fil. När jag lägger in wav filen så börjar denna några millisekunder tidigare än mp3 filen... Har råkat ut för detta en gång tidigare och fick då sitta ett tag och dra vocals etc fram o tillbaka tills det blev på pricken exakt... Denna gång är jag ej taggad på detta då det känns för risky och därför startade jag denna tråd för att fråga om någon vet något smidigare sätt att veta till 100000% att mina vocals hamnar exakt på pricken på samma ställe på wav filen som de nu är på mp3'an?

Sorry om det blir lite svårläst detta men uppskattar verkligen svar!

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kan du inte lägga wav filen och mp3 filen på varsitt spår sida vid sida och sen flytta wav filen så att den börjar exakt samtidigt som mp3 filen? Jag har inte använt FL men antar att man kan se vågformen? Sen zooma in och se till att de börjar exakt samtidigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du inte lägga wav filen och mp3 filen på varsitt spår sida vid sida och sen flytta wav filen så att den börjar exakt samtidigt som mp3 filen? Jag har inte använt FL men antar att man kan se vågformen? Sen zooma in och se till att de börjar exakt samtidigt.

Jo det var de jag gjorde förra gången detta hände men får lite tvångstankar när jag inte är 100% säker om de startar lika eller inte därför ville jag veta om någon har något tips för att vara säker på att man får det exakt på pricken. Jag jobbar i logic btw! Och skillnaden mellan ljudfilerna när man zoomar är väldigt lite

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...