Jump to content
Annons

Tips på hörlurar för mixning och inspelning, 1000-5000 kr


Fantomen

Recommended Posts

Annons

För mixning skulle jag välja ett par öppna lurar. Mina favoriter där, är Ultrasone Pro2900 - och i andra hand Audio-Technica ATH-R70X.

För tracking behövs ett par slutna för att minimera läckage. Där föreslår jag Audio-Technica ATH-M50X eller Beyerdynamic DT770 M.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder ett antal par BeyerDynamics DT250 till precis allt - lur-mixning, inspelning, och privat. De har en lite fastare botten än många andra lurar, så de behöver lite tillvänjning, men är i övrigt väldigt pålitliga!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör på AKG K240. Kostar inte multum och är riktigt bra, runt tusenlappen. Läcker dock en del då de är "semi open", så inte så praktiskt om du ska använda dem när du reser

+1 på den, jag tycker att K240 funkar riktigt bra för mixning.

Men, som sagt (av flera ovan), de är halvöppna vilket gör att det ljud du lyssnar på läcker ut och hörs lite utanför luren. Framför allt när du spelar in sång blir det en nackdel att läckljudet kommer med lite svagt på sånginspelningen. Det är därför du vill ha ett par slutna lurar till inspelning/tracking.

Om du vill slippa köpa 2 lurar kan du sikta in dig på ett par slutna lurar som funkar bra för mixning. I den prisklassen tror jag att Audio-Technica ATH-M50x är ett bra alternativ.

Redigerat av Jayway
Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har en budget upp till 5000:- så får du ett par riktigt bra mixning samt tracking lurar inom den summan. Jättebra förslag har kommit från de som skrivit innan.

För tracking: http://www.extremeheadphones.com/ har många lovordat, framförallt trummisar. Inga HIGH END ljudmässigt men minimalt läckage vid inspelning, vilket är poängen.

Glömde nämna Sennheiser HD280 för tracking.

Mixning: http://www.prisjakt....gori.php?k=148#

Redigerat av Pesek
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...