-
Senaste foruminläggen
-
-
Similar Content
-
By Lotta Fahlén
MÅNDAGSINTERVJUN: Jennifer Bränngren är frilansande filmljudtekniker och boom-operatör som främst jobbar med kort- och reklamfilm.
-
By Lotta Fahlén
MÅNDAGSINTERVJUN: I veckans intervju berättar Jessica Jönsson om sitt arbete som monitortekniker, vikten av social kompetens och skillnaden mellan att mixa PA-ljud och monitorljud.
-
By abracaebaber
Hej!
Vi är två studenter som läser ljudteknik på Musikhögskolan i Piteå.
Vi håller just nu på att leta efter personer som skulle vilja vara med och delta i ett lyssningstest. Testet tar max 10 min att göra. Klicka på länken för att delta.
https://goo.gl/forms/5Ufy61gIGTXZqgN42
Om ca en vecka kommer vi här skriva vad testet utgick från att undersöka samt resultat.
Tack!
-
By JWest
Hej, jag har ett prov imorgon och har fastnat på en fråga:
Om vi står 107m från SS och SPL-mätaren visar en höjning med 27dB vid rörelse från den punkten, hur långt har vi flyttat och åt vilket håll?
Svaret står som: markera detta för svaret ---> (102,7 meter framåt.)
MEN hur jag än räknar så kommer ja inte fram till det.
Kan det vara så att skolan har skrivit fel? Om någon vet hur man räknar ut och isåfall skulle kunna skriva ner uträkningen vore det underbart!
-
By KeB
Hej alla!
Till mitt projektarbete i skolan har jag en liten och väldigt enkel enkät som jag skulle uppskatta om ni kunde besvara. Det skulle bara ta någon minut och det är inga svåra frågor. Det handlar lite om vad som faktiskt är viktigt när det kommer till skapande av musik och lite hur man påverkas av musik.
Jag uppskattar verkligen alla svar jag får och är extremt tacksam för alla som hjälper mig !
Länk:
http://www.enkät.se/surveyStart.php?pid=6380&mpid=88a35c9fda0177c5e27402c05c3c8100
Ni får mer än gärna även diskutera ämnet här!
//KeB 😄
-
-
Veckans populäraste ämnen
-
Senaste låtarna
-
Free
-
Free
-
Free