Jump to content
Annons

HoboRec Live Sessions


HoboRec

Recommended Posts

Hej!

Jag har lagt upp två av dessa tidigare, men jag tänkte nu att jag gör en sista ny tråd och lägger hädanefter upp alla här i.

Här är den senaste sessionen. Bandet heter Reedon Green och är hyfsat färska. De jobbar på att spela in ett album på egen hand, men kom förbi och körde lite live med mig.

https://www.youtube.com/watch?v=NRgsxvM40VU&feature=youtu.be

edit: gick visst inte lägga alla i en post.

Redigerat av Fnulf
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 1 månad senare...

Sådär, här kommer session nummer fyra. Jag har material för att lägga upp en ny session varje fredag minst en månad framåt så se gärna till att prenumerera på kanalen så missar ni inget! 😉

Den här gången är det ett band som heter Lagoon. Detta är deras första låt som de skrivit på svenska. Mycket gamla Kent-vibbar men också lite Håkan Hellström kanske?

https://www.youtube.com/watch?v=oe_q8bgTiiY

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Ohoj!

I fredags kom sessions nummer fem upp. Nu var det bluesbandet The Harvest som kom tillbaka. Kommande fredag blir det mer vintagedoftande blues/hårdrock från göteborg av Descalier. Prenumenera på kanalen så får ni det direkt när det kommer upp!

https://www.youtube.com/watch?v=CIIpWDiHXGM&index=1&list=PL2rYPjM10MOskDfF0IN6-Lod0QKWKLpjs

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Det går att sända live till tuben och förr så gick det att få det direktuppspelat i tråden för den som inte orkar ta sig över dit för att titta. Det kanske går nu också. Själv drar jag gärna dit men föredrar live dessvärre.

Men det har jag tjatat om länge och det här var njutbart men som sagt med live nerv så hade det varitboutstanding

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går att sända live till tuben och förr så gick det att få det direktuppspelat i tråden för den som inte orkar ta sig över dit för att titta. Det kanske går nu också. Själv drar jag gärna dit men föredrar live dessvärre.

Men det har jag tjatat om länge och det här var njutbart men som sagt med live nerv så hade det varitboutstanding

Jag har framtida planer på att köra hela spelningar live över tuben, och som du säger sända live också. Men nu är det bara enstaka låtar jag kör in.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Jag har framtida planer på att köra hela spelningar live över tuben, och som du säger sända live också. Men nu är det bara enstaka låtar jag kör in.

Det blir bra det funkar fint jag har gjort massor med tester genom åren och det går att få bra ljud och bild även live på i stort sett alla siter man kan sända på även gratis siterna.

Jag kanske får tid med ett gig i trädgården i sommar, jag samlat på mig lite grejor och har en ganska ok anläggning med möjlighet till att switcha mellan 7 full hd kameror och mediafiler etc etc. Nu försöker jag lista ut hur man på bästa sätt smäller ihop video systems ljud med vår vanliga musikinspelningsutrustning vilket verkar vara onödigt krångligt och dyrt.

Båda systemen kan hantera många kanaler ljud men är svåra att koppla ihop i ett gemensamt stort flerkanals system. På videosidan kör man med SDI till exempel och den signalen kan i alla fall bära 16 kanaler ljud och förmodligen fler via en vanlig satelit/antennsladd långa vägar säkert minst 50 meter med miniconverters från hdmi till sdi och tvärt om. Obs nu tänker jag på billiga noname converters från Kina för några hundra spänn styck och biltemas satelit kabel och sdi lödkontajter från kjell och komp inte svindyra proffsgrejor för dom ska kunna skicka hur långt som helst. Det innebär att jag skulle kunna skicka ljud från mina kameror och eventuella live intervju mickar längre sträckor utan strul samtidigt som jag kör scen ljud parallellt oberoende av vilket system som bär signalen. Motu har ett ljudkort för runt 10 000 som skulle kunna funka med det verkar löjligt att behöva gå så högt för att koppla ihop två system när man redan har allt för dom men separat.

Redigerat av Burnin Sven
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...