Jump to content
Annons

Vilken utbildning i musikproduktion/ljudteknik är att rekomendera?


viggo

Recommended Posts

Hej!

Som topic lyder så undrar jag vilket program inom musikproduktion som ni på forumet rekommenderar? Jag har nämligen sökt på Musikhögskolan i Gbg och KMH i Sthlm. Jag ska även söka till Linnéuniversitetet i Kalmar, Musikhögskolan i Örebro samt Studio Blue i Sthlm. Eftersom att sista ansökningsdagen är imorgon för Gbg och Sthlm har jag lite tidspress för att få veta, sorry för att jag är ute i sen tid för det. Men jag vill helt enkelt veta för- och nackdelar med att studeria i respektive universitet exklusive Studio Blue! Jag är vill också gå en utbildning som är berättigad till studiemedel genom CSN. Har kollat in SAE som verkar som en bra utbildning men dyr.

Tack så mycket på förhand!

Mvh,

Viggo

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej!

Jag har studerat i snart sex år i Örebro på musikhögskolan, i komposition och musikteori. Har inte gått musikproduktionsprogrammet där men det har vuxit enormt i storlek de senaste tre åren och har nu gått om musiklärarutbildningen i storlek. Det borde vara en fingervisning i alla fall om vilken kvalitet på utbildningen som det rör sig om.

ps. jag har varit i studion på skolan några gånger och den är MYCKET välutrustad.

hoppas att svaret hjälpte något.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag har studerat i snart sex år i Örebro på musikhögskolan, i komposition och musikteori. Har inte gått musikproduktionsprogrammet där men det har vuxit enormt i storlek de senaste tre åren och har nu gått om musiklärarutbildningen i storlek. Det borde vara en fingervisning i alla fall om vilken kvalitet på utbildningen som det rör sig om.

ps. jag har varit i studion på skolan några gånger och den är MYCKET välutrustad.

hoppas att svaret hjälpte något.

Tack så mycket! Ja, det är klart det gjorde det 🙂
Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv pluggat musikproduktion på Örebro.

Extremt bra lokaler, extremt bra utrustning, och bra lärare som själva jobbar i branschen.

Fyra kontrollrum och tre inspelningsrum med olika karaktär. Ett fjärde på gång. Pro Tools HD i tre av kontrollrummen. Vanliga Pro Tools i det fjärde.

Det är 50/50 inriktning på låtskriveri och musikproduktion. Har du frågor är det bara att fråga på! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...