Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2016 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Oj nej, inte alls det jag menade. Det jag menade var att jag tycker att Level har börjat skriva otroligt pretentiösa och bajsnödiga recensioner. Dom skriver inte ens längre ut vilken plattform spelet tillhör i själva recensionen, då måste man bläddra till Facit-delen, som jag lustigt nog tycker hat betydligt bättre texter då det där faktiskt rätt ut står vad skribenten anser är spelets styrkor och svagheter. Det är inte alltid jag får ut det av den stora recensionen.

I recensionen av remaken av Twilight Princess så bestod den mest av att skribenten berättade varför han gav originalspelet bra betyg när det kom, något han tydligen ångrade. Ingenting om vad som var nytt i Denna version eller huruvida det gjorde remaken värd att köpa. Rätt värdelöst.

Ah okej, då missuppfattade jag dig. Som sagt; jag läser inte Level för recensionernas skull men nu läste jag Förspel (för What Remains of Edith Finch) av Pär Villner och den måste jag säga triggade mig att vilja spela spelet i fråga. (Okej, okeeeeej det kan ha diskuterats H P Lovecraft och E A Poe och det kaaaaan ha spelat in 😉 )

Förresten #1 Läste du VR-artikeln i senaste Level? För en som faktiskt var med när VR-teknologin började (Neuromancer, Lawnmower Man m fl) känns det awesome att få läsa om 2nd gen VR-prylen. Då kan jag leva med att det blir lite pretto.

Kikade igenom Dark Souls III-recensionen (Daniel Eyre) och visst det är pretto men samtidigt tror jag att det handlar lite om att åtminstone försöka pitcha spelkänslanmot nya grupper. Ta dig själv som exempel; du hade spelat DS III i vilket fall som helst men i och med Eyres recension så blir till och med en gammal inbiten FPS:are som jag intresserad av att åtminstone prova ett par banor.

Minns att när jag läste recensionen för The Last of Us och tänkte "åh nej, en massa craft:ande mellan all infectedslakt, det känns ju ghey 😏 " Jag vill ha action och inte behöva craft:a en massa skit för att kunna ta mig vidare 😠 ". Läste recensionen och kände att jag ville prova spelat för att texten beskrev spelet på ett så jävla vackert (och "ja" pretto) sätt. Provade och BAM! vart hookad och ångrar det inte för en sekund!

Förresten #2 Battlefield goes WWI och hur jävla AWESOME är inte det!!!!??? Såg teasern och HERREJEVVLAR vad vackert 🥰 MkIV-tanks och ändlösa slagfält känns som en jävligt fräsch grej efter allt level up:ande, framtidstjofräs, flygdräkter and what not.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah okej, då missuppfattade jag dig. Som sagt; jag läser inte Level för recensionernas skull men nu läste jag Förspel (för What Remains of Edith Finch) av Pär Villner och den måste jag säga triggade mig att vilja spela spelet i fråga. (Okej, okeeeeej det kan ha diskuterats H P Lovecraft och E A Poe och det kaaaaan ha spelat in 😉 )

Förresten #1 Läste du VR-artikeln i senaste Level? För en som faktiskt var med när VR-teknologin började (Neuromancer, Lawnmower Man m fl) känns det awesome att få läsa om 2nd gen VR-prylen. Då kan jag leva med att det blir lite pretto.

Kikade igenom Dark Souls III-recensionen (Daniel Eyre) och visst det är pretto men samtidigt tror jag att det handlar lite om att åtminstone försöka pitcha spelkänslanmot nya grupper. Ta dig själv som exempel; du hade spelat DS III i vilket fall som helst men i och med Eyres recension så blir till och med en gammal inbiten FPS:are som jag intresserad av att åtminstone prova ett par banor.

Minns att när jag läste recensionen för The Last of Us och tänkte "åh nej, en massa craft:ande mellan all infectedslakt, det känns ju ghey 😏 " Jag vill ha action och inte behöva craft:a en massa skit för att kunna ta mig vidare 😠 ". Läste recensionen och kände att jag ville prova spelat för att texten beskrev spelet på ett så jävla vackert (och "ja" pretto) sätt. Provade och BAM! vart hookad och ångrar det inte för en sekund!

Förresten #2 Battlefield goes WWI och hur jävla AWESOME är inte det!!!!??? Såg teasern och HERREJEVVLAR vad vackert 🥰 MkIV-tanks och ändlösa slagfält känns som en jävligt fräsch grej efter allt level up:ande, framtidstjofräs, flygdräkter and what not.

Jo, jag fattar att det är min högst personliga åsikt. 🙂 Jag vill självklart ha lite av skribentens personliga upplevelser också, men för mig är det minst lika viktigt att även få lite ren fakta i recensionen - vad är nytt, hur fungerar kontrollen, hur pass bra håller grafiken, etc.

Jag har inte kommit till VR-artiklarna ännu men det ska bli spännande att läsa - jag är rätt taggad på hela grejen och planerar att köpa PlayStation VR när det kommer. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag svär att jag inte letar efter saker att gnälla på ang mitt jobb... xD

Men det finns en kollega som jag stör mig på - hela hans sätt att skämta och överhuvudtaget kommunicera verkar handla om att småretas hela tiden. Och det blir tröttsamt efter ett tag - det känns som man hela tiden måste ha garden uppe.

DISCLAIMER - jag trivs fortfarande asbra - detta är bara ett bajsfrö i en GB-glass! ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...