Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2016 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Kom av nån anledning att tänka på den här låten. Syrran körde den som godnattsång för sina grabbar. Hon hade inte riktigt förstått vad texten gick ut på.

☺️ Det där är allt sen fin bit och en sorglig text. Under åren jag var i förhållanden fick basisten ta de ev. intresserade kärlekskranka. Dock led han bl a av svår astma så hans "performance" var väl sådär. Han skakade ibland så våldsamt så det räckte väl antagligen att han låg "stilla" ovanpå 😛

Finns egentligen hur många historier som helst. Ett tag körde vi grejerna med en gammal hästtransportkärra. Det resulterade i att förstärkarna & instrumenten fick en svag doft av hästskit om sig.

Eller när vår trummis skaffat sig en gammal trevåningskåk på landet och fått problem med getingbon i taknocken. Lyckligt ovetande om problemet hade en av gitarristerna och jag beslutat oss för en överrasknings påhälsning med kpd och svänger upp på uppfarten. Uppe på taket syns en figur snubbla fram i svarta gummistövlar. Alla 2.10m av vår trummis iklädd röda shorts samt en lång svart regnrock och dito sydväst samt skidglasögon vilt viftandes med en kvast mot de surrande otygen. Fullständigt livsfarligt. Han klarade sig dock även getingarna. Lite Don Quijote över den.

Eller när gitarristen somnade i fyllan och villan i duschen. Rätt över avloppsbrunnen givetvis med översvämning som följd. Han vaknade dels av att grannarna & en Securitasvakt slog på ytterdörren. När han öppnade ögonen flöt hans mobil förbi. Vattnet hade runnit ner till lägenheterna nedanför. Lägenheten var hans syrras som hade ett halvt helvete med att reparera vattenskadorna och grannsämjan efteråt.

Tack för att ni delar med er av era tankar. 🥰

☺️ Det kommer bli bra mannen. Tur du slutat ränna på Systemet så jag slipper skriva om det hela tiden. 😆 Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

För några dagar sedan sa en tant till mig på stan "allt i livet styrs av hur man ser ut, på utsidan"

Känner en dam som fick höra i mitten av 60-talet när hon var 15 år ca i en tågkupé, så här ser en riktig arier ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...