Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2016 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Jag har förresten börjat gå hos en psykoterapeut. Jag har bara vart på ett besök än så länge men målet är att arbeta på mitt självförtroende och min självkänsla och att försöka lära mig vad jag kan göra för att inte gå in i depressionerna jag ganska ofta har.

Jag har velat göra det här i nästan hela mitt vuxna liv men inte riktigt vågat så det känns som ett sjukt stort och viktigt steg, oavsett vad det leder till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har förresten börjat gå hos en psykoterapeut. Jag har bara vart på ett besök än så länge men målet är att arbeta på mitt självförtroende och min självkänsla och att försöka lära mig vad jag kan göra för att inte gå in i depressionerna jag ganska ofta har.

Jag har velat göra det här i nästan hela mitt vuxna liv men inte riktigt vågat så det känns som ett sjukt stort och viktigt steg, oavsett vad det leder till.

Bra där mannen!!!! Jag vet, sådant där sitter långt inne men det kan hjälpa något oerhört om allt funkar och man får en bra kontakt/hjälp av det.

Vem vet, kanske får du t om nuppa mer efter allt. :rolleyes:

516.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skulle bli förvånad över hur enkelt det kan vara ibland...

Det vet han. Micke har raggat brudar på löpande band så länge jag har varit här. Inget fel på självförtroendet då. Inget fel på självförtroendet heller när det gällt att gå upp på scen och spela för folk. Det gör man inte utan självförtroende. Detta med självkänsla är en annan sak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det vet han. Micke har raggat brudar på löpande band så länge jag har varit här. Inget fel på självförtroendet då. Inget fel på självförtroendet heller när det gällt att gå upp på scen och spela för folk. Det gör man inte utan självförtroende. Detta med självkänsla är en annan sak.

På löpande band är väl att ta i. xD Och att påstå att jag har bra självförtroende är nog inte helt sant. Det går i vågor, men nu har det varit rätt kasst ett bra tag, pga flickvännen som gjort slut, strulet med nya jobbet, många tappade vänner, etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

På löpande band är väl att ta i. xD Och att påstå att jag har bra självförtroende är nog inte helt sant. Det går i vågor, men nu har det varit rätt kasst ett bra tag, pga flickvännen som gjort slut, strulet med nya jobbet, många tappade vänner, etc.

Nä. Jag känner dig ju bara via längsta, och det ger knappast någon full bild. Jag hoppas att det leder till ett bättre mående för dig. Slutet av tjugoårsåldern är knepiga för många när andra bildar familj osv.

Att gå i terapi handlar också mycket, enligt min egen erfarenhet, om ren personkemi. Det är ,inte säkert att den första terapeuten man träffar är rätt person.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är klart. Så funkar det ju. Att gå upp på scen utan nerver är en kombo av att allt är välrepeterat och förhoppningsvis bra tidigare erfarenheter. Det samma gäller kvinns. Livet är givetvis bra mer komplext än leka rockstjärna eller casanova men det är samma strukturer. Är kanske välsignad med ett gott självförtroende i de båda ovanstående fallen men det har heller inte kommit av sig självt för mig heller. Åldern spelar givetvis en viss roll. Vid 50 som jag skiter man helt enkelt i vad folk tycker och det är rätt skönt. Som sagt lycka till Micke till din inre resa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är klart. Så funkar det ju. Att gå upp på scen utan nerver är en kombo av att allt är välrepeterat och förhoppningsvis bra tidigare erfarenheter. Det samma gäller kvinns. Livet är givetvis bra mer komplext än leka rockstjärna eller casanova men det är samma strukturer. Är kanske välsignad med ett gott självförtroende i de båda ovanstående fallen men det har heller inte kommit av sig självt för mig heller. Åldern spelar givetvis en viss roll. Vid 50 som jag skiter man helt enkelt i vad folk tycker och det är rätt skönt. Som sagt lycka till Micke till din inre resa.

Fattar inte om du håller med mig eller om du försöker sätt mig på den sk pottkanten.

Link to comment
Dela på andra sajter

[...] Vid 50 som jag skiter man helt enkelt i vad folk tycker och det är rätt skönt. [...]

Jag har skitit ganska så friskt i vad folk tycker sedan jag fyllde 20 (är 37 nu) och det har också gått alldeles utmärkt 🙂😄

Vart O'Boy på det 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar inte om du håller med mig eller om du försöker sätt mig på den sk pottkanten.

Inga pottkanter här!! Håller med dig. Kort och gott livet är en komplicerad pjäs. Har ju gått själv och snackat och det hjälper big time!

Ville bara få fram att t ex gå upp på en scen är en annan grej. Repeterat, det mesta är planerat även om det inte ser så ut. Dessutom är man ju sällan själv där. bandet, polarna finns där och stödjer med sitt. Man blir en i mängden där även om man i mitt fall som sångare blir extra utsatt och uttittad. På gott och ont.

Gällande tjejer så har det där snarast varit ett omvänt problem. Vet inte varför men oftast dras de till mig. Kanske är det humorn (utseendet kan det faen inte vara 😆 ), självförtroendet mm... Kanske är det att jag inte försöker och jagar så hårt som ynglen. Under band åren var det givetvis extra spännande med en sångare det förstår jag. Det är ett lurigt spel det där.

Jag har skitit ganska så friskt i vad folk tycker sedan jag fyllde 20 (är 37 nu) och det har också gått alldeles utmärkt 🙂😄

Vart O'Boy på det 🥰

Rätt så!!!! Kpd! ☺️
Link to comment
Dela på andra sajter

Under band åren var det givetvis extra spännande med en sångare det förstår jag.

Kom av nån anledning att tänka på den här låten. Syrran körde den som godnattsång för sina grabbar. Hon hade inte riktigt förstått vad texten gick ut på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du, CHAE, vad tycker du om "nya" Super PLAY? Det kom ett nummer igår som jag inte läst än men numret innan var ju HELT annorlunda än tidigare, dom har gjort om inte bara designen utan även hur dom skriver sina recensioner och artiklar, vet inte om dom fortsatt på den linjen med det senaste numret.

Min tanke är...det är SUPERKASST och pretentiöst utav bara helvete! Recensionerna saknar betyg och information om vad som gör spelet bra eller dåligt och innehåller bara bajsnödiga "kringåsikter" och iakttagelser kring hur detta påverkar spelbranschen. Som i exemplet recensionen av nyreleasen av Twilight Princess, där dom istället för att berätta för mig vad som var nytt ägnade två sidor åt att säga att recensenten gav spelet alldeles för högt betyg första gången det kom. 😏 Jag hoppas VERKLIGEN att dom blivit bättre för annars kommer jag faktiskt säga upp prenumerationen, så kasst tyckte jag det var. 😮

Alltså, jag fattar att tidningar idag har svårt att konkurrera med Internet och att dom försöker erbjuda någonting annorlunda, men...varför är inte recensionerna recensioner? Jag saknar gamla Super Play. 🙁

Redigerat av Micke H
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...