Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2016 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Jag tar inte jättemycket kontakt, men det är för att jag har svårt för det. Så jag inser ju självklart att jag är en del av problemet. Men idag hängde jag med när ett annat team tog lunch iallafall.

Jag har tagit upp med min chef (alltså min konsult-chef) att jag inte trivs helt och hållet här, hon skulle hålla ögonen öppna för andra ställen. Så vi får väl se.

Och vad gäller det andra så har det inte så mycket med info och förutsättningar att göra, snarare än att jag känner att jag inte besitter tillräckligt med kvalifikationer. Det känns som mycket är över mitt huvud.

Nåja, jag ska inte klaga alltför mycket, ville bara ventilera lite.

Det är väl många här som är lite inbundna, om det är rätt beskrivning. Jag var det när jag var yngre.

Du har ju bytt jobb några gånger nu utan att det verkar bli så lyckat. Du har inte funderat på att plugga nånting?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har fixat lite buggar och ordnat lite småsaker på min portfolio-sida, nu är det dags att gå vidare till nästa projekt.

Pi2ModB1GB_-comp.jpeg

Jag har beställt den här rackaren, och jag ska koppla dit en touchscreen, sätta upp på väggen vid ytterdörren och lägga ut lite bra info att ha på morgonen. Typ hämta hem SL-tider, dagens prognos och lägga ut min kalender och sådär. Ska bli skitskoj! 😄

Raspberry Pi 3 släpptes ganska nyligen.
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl många här som är lite inbundna, om det är rätt beskrivning. Jag var det när jag var yngre.

Du har ju bytt jobb några gånger nu utan att det verkar bli så lyckat. Du har inte funderat på att plugga nånting?

Nej, det vill jag minst av allt faktiskt. Jag är i rätt bransch, jag har bara svårt att hitta rätt plats för mig.

Raspberry Pi 3 släpptes ganska nyligen.

Yeah, det är den jag beställt. 🙂 inbyggt Wi-fi, så man slipper en extra adapter.

Link to comment
Dela på andra sajter

True Detective börjar med andra säsongen på svt. Jag orkade bara med några avsnit av den första.

Den första säs. var genialisk, udda figurer både i periferin och i huvudrollerna som var mästerligt spelade. Den här andra är skräp i jämförelse. Sevärt men inte mycket mer, bara en vanlig krim. historia av klassiskt snitt.
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det vill jag minst av allt faktiskt. Jag är i rätt bransch, jag har bara svårt att hitta rätt plats för mig.

Yeah, det är den jag beställt. 🙂 inbyggt Wi-fi, så man slipper en extra adapter.

Jepp, wifi var ett bra tillägg och den nya processorn likaså... Jag är lite småputt att de inte knuffade upp ram-minnet till 2gb dock.
Link to comment
Dela på andra sajter

Just det. GoMorron! Eller som man sa i Sodom: GoMorra GoMorra!

Ny dag med nya utmaningar och gamla inmutningar...

Två kaffe redan avverkade...

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp, wifi var ett bra tillägg och den nya processorn likaså... Jag är lite småputt att de inte knuffade upp ram-minnet till 2gb dock.

Har du byggt några coola saker med en Raspberry? Jag är n00b på sånt här. 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...