Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2016 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Nu är Breivik grejen i full gång, kan följas här för den som vill lite mer pålitligt än den svenska pressen. Den övre av "playrutorna". Jah, vad ska man tycka om det där då? Våra häkten är ju inte under av rättskaffenhet heller så vi kanske inte ska kritisera för högljutt heller...

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten, en fråga! Hur gör Längsta med sina trädgårdar? Trimmar ni runt dom två häckarna? Man vill ju att det ska vara prydligt när man får främmande.

Jag brukar göra det ganska noggrant - är gräset klippt ordentligt ser trädet längre ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten, en fråga! Hur gör Längsta med sina trädgårdar? Trimmar ni runt dom två häckarna? Man vill ju att det ska vara prydligt när man får främmande.

Jag brukar göra det ganska noggrant - är gräset klippt ordentligt ser trädet längre ut.

Jag har en egen trädgårdsmästarinna som tar hand om sådant. Inte faen hinner man själv hålla på... "Ser längre ut..." än vadå? Du får väl tatuera in halva centimeter mått på plantan och påstå att det är hela eller så?

Näeh, falsk marknadsföring ska man inte hållas med. Lite som BH med stoppning, vaniljsemlor eller ladyboys (du råkade inte ut för sådana Slej i Thai, ja ladyboys, inte semlor???) Näh, det är bra näring och ärliga årsringar som gäller.

Gräset är alltid grönare på andra sidan

😳 Vad har du ätit då? Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Förkyld.

Tog en fet cognac i går kväll och fick stans gladaste virus.

Var f.ö. på Hermodskonferens i Malmö i helgen och träffade en polare där från realskolan - också han lärare, Pensionerad från kommunala jobbet. Vi har inte setts på 49 år. När man inte tycker ett halvt sekel cirka känns så länge, då är man nog rätt gammel.

Haft dans sista lektion. En kaffe innan jag sticker hem.

Så här såg realskolan ut.

SK.114304.Anderslov.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte skriva ett långt inlägg om hur frustrerad jag är på jobbet just nu och hur osäkerheten gnager på mig och mitt hyfsat bräckliga självförtroende men jag orkar inte skriva mer än en mening om skiten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Djävulens påfund! 😠

Jag tror att det är värre än så... Gud eller Kikki D, minst... Kanske ett samarbete/sammansvärjning? Helvetes när man biter i en sådan och tror att det är en riktig semla. Vilken besvikelse, fullt i klass med Madeleines ras, Plus programledarbyte och den där djävla Mowgli!

Tänkte skriva ett långt inlägg om hur frustrerad jag är på jobbet just nu och hur osäkerheten gnager på mig och mitt hyfsat bräckliga självförtroende men jag orkar inte skriva mer än en mening om skiten.

Men mannen!!! Du som verkade trivas så bra, låter ju inte bra alls!? Är kaffet slut i automaten? Har du varit på Systemet igen? Eller är det ett verkligt bekymmer?

Skriv när du orkar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lixom, allt är inte skit men...jag sitter på ett stort företag med många anställda och alla sitter tillsammans med sitt team som man jobbar ihop med. Mitt team är istället utspritt, alla sitter på olika ställen i landet. Så medan dom andra samarbetar IRL, diskuterar, kommer fram till lösningar etc, så är vårt team förpassat till Skype-möten. Vilket funkar hyfsat men jag känner mig redigt utanför här på kontoret. Ingen frågar mig om något för det jag gör är inte relevant till vad andra gör. Det är inte ens någon som frågar hur det går för mig, vilket känns helt sjukt med tanke på att det alltid var någon som gjorde det med dom som var nya på mitt förra jobb.

Dessutom känner jag jätteofta att jag har svårt att hänga med i det som jag förväntas göra och jag chansar lite hejvilt utan att ha någon riktig koll. Känns lite som att jag inte besitter dom kunskaper som krävs för att göra ett bra jobb, och efter att ha haft 100% full koll på förra jobbet känns det sjukt frustrerande.

Det är väl inga jättestora problem och många har det betydligt värre än mig. Men jag känner mig inte 100% tillfredsställd, det ska jag inte påstå. Så jag har spanat lite på nya jobb och ska på en intervju nästa vecka, hoppas det känns bättre. Tror att jag kanske vill tillbaka till en webbyrå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lixom, allt är inte skit men...jag sitter på ett stort företag med många anställda och alla sitter tillsammans med sitt team som man jobbar ihop med. Mitt team är istället utspritt, alla sitter på olika ställen i landet. Så medan dom andra samarbetar IRL, diskuterar, kommer fram till lösningar etc, så är vårt team förpassat till Skype-möten. Vilket funkar hyfsat men jag känner mig redigt utanför här på kontoret. Ingen frågar mig om något för det jag gör är inte relevant till vad andra gör. Det är inte ens någon som frågar hur det går för mig, vilket känns helt sjukt med tanke på att det alltid var någon som gjorde det med dom som var nya på mitt förra jobb.

Dessutom känner jag jätteofta att jag har svårt att hänga med i det som jag förväntas göra och jag chansar lite hejvilt utan att ha någon riktig koll. Känns lite som att jag inte besitter dom kunskaper som krävs för att göra ett bra jobb, och efter att ha haft 100% full koll på förra jobbet känns det sjukt frustrerande.

Det är väl inga jättestora problem och många har det betydligt värre än mig. Men jag känner mig inte 100% tillfredsställd, det ska jag inte påstå. Så jag har spanat lite på nya jobb och ska på en intervju nästa vecka, hoppas det känns bättre. Tror att jag kanske vill tillbaka till en webbyrå.

Åhå ja... Låter inte så kul. Hur är det med dig då? Ja alltså, hur mycket tar du kontakt med andra på ditt arbete? Skulle du inte kunna prata lite med din närmaste chef om allt detta? Eller tror du det kan sluta illa? Får du inte tillräckligt med info & förutsättningar för att greja jobbet så är ju det knappast ditt fel, mannen!
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tar inte jättemycket kontakt, men det är för att jag har svårt för det. Så jag inser ju självklart att jag är en del av problemet. Men idag hängde jag med när ett annat team tog lunch iallafall.

Jag har tagit upp med min chef (alltså min konsult-chef) att jag inte trivs helt och hållet här, hon skulle hålla ögonen öppna för andra ställen. Så vi får väl se.

Och vad gäller det andra så har det inte så mycket med info och förutsättningar att göra, snarare än att jag känner att jag inte besitter tillräckligt med kvalifikationer. Det känns som mycket är över mitt huvud.

Nåja, jag ska inte klaga alltför mycket, ville bara ventilera lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tar inte jättemycket kontakt, men det är för att jag har svårt för det. Så jag inser ju självklart att jag är en del av problemet. Men idag hängde jag med när ett annat team tog lunch iallafall.

Jag har tagit upp med min chef (alltså min konsult-chef) att jag inte trivs helt och hållet här, hon skulle hålla ögonen öppna för andra ställen. Så vi får väl se.

Och vad gäller det andra så har det inte så mycket med info och förutsättningar att göra, snarare än att jag känner att jag inte besitter tillräckligt med kvalifikationer. Det känns som mycket är över mitt huvud.

Nåja, jag ska inte klaga alltför mycket, ville bara ventilera lite.

Klaga o klaga. Det där verkar ju inte så bra för dig känslomässigt så... Hur blev det så här, jag menar de visste väl vad du kan och besitter för kunskaper, du likaså? Inte så kul att känna att åker går över ens huvud på jobbet direkt.. Nåja, kämpa på och hoppas du i så fall hittar ngt annat bättre!
Link to comment
Dela på andra sajter

@MickeH; hang in there, baby 🥰 Förr eller senare vänder det och det vet du också. Fram till dess får du Längstah-ventilera hur mycket du vill ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...